Home

Cara Membuat 🍫puding cokelat ala kfc🍫 Cepat 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi 🍫puding cokelat ala kfc🍫 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 🍫puding cokelat ala kfc🍫 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Assalamualaikum kali ini aku mau share resep puding ala KFC tapi dengan bahan yang terjangkau ini rasanya nyoklat banget lho di tambah dengan vla dan. Naaaaah.akhirnya resep yang udah lama kucari ketemu juga di blognya temenku Bunda Echi alias Yessi. Blog kuliner berisi kumpulan resep enak dan mudah dipraktekkan.

🍫puding cokelat ala kfc🍫 - resepipouler.com Cocoknya puding ini disajikan dalam gelas puding. Tapi berhubung aku nggak punya jadi aku tuang di dalam loyang agar aja. Puding cokelat ala kfc Resep mba hesti Aku recook.

14 Bahan - Bahan Resepi 🍫puding cokelat ala kfc🍫

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🍫puding cokelat ala kfc🍫 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - bahan puding.
  2. Sedia 20 g - agar-agar tali.
  3. Sedia 1 tin - susu pekat manis.
  4. Sedia 3 - s/b serbuk koko.
  5. Sedia 110 g - gula pasir (nak manis lagi bole tambah).
  6. Sedia 1/2 - sdt garam.
  7. Sedia 11 cawan - air (boleh diganti ngan susu cair).
  8. Sedia - sos custard.
  9. Sedia 1 tin - susu evaporated F&N (cair).
  10. Sedia 2 tin - air (tin susu).
  11. Sedia 1 cawan - gula pasir.
  12. Sedia 2 1/2 - s/b tepung custad.
  13. Sedia 2 1/2 - s/b tepung jagung.
  14. Sedia 1 - s/t sdt esen vanila.

Lihat juga resep Chocolate Silky Pudding enak lainnya. Ini adalah puding ala KFC yang sudah pernah aku posting dulu. Kali ini aku bikin revisi dengan membuat sausnya lebih light dan agak. Dulu sebenernya udah pernah posting puding vla KFC ya, tapi yang kali ini versi pembaruan yaa.

3 Instructions 🍫puding cokelat ala kfc🍫

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 🍫puding cokelat ala kfc🍫 pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. PUDING.. ~Campurkan kesemua bahan puding.. Masak hingga mendidih dan agar2 larut... Kemudian tapis.. Masukkan kedalam bekas....
  2. SOS CASTAD... ~Campur kesemua bahan kedalam periuk.. Kacau sebati.. Kemudian masak diatas dapur hingga pekat dan meletup-letup.. Bole la diangkat....
  3. ~~Tuangkan sos castad kedalam bekas berisi puding coklat tadi.. dan parutkan sedikit coklat diatasnya.. siap.

Lebih enak (kata saya yaaa) n pastinya lebih ekonomis. Resep lengkap ada di akhir video ya, tinggal di screenshoot kalo mau ngesave. Puding Coklat ala KFC LEMBUT, NYOKLAT, LUMER dan NYEEeSH ditenggorokan. Resep Puding Coklat Vla Ala KFC New Version Laris Manis Jualan untuk Buka Puasa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 🍫puding cokelat ala kfc🍫 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!