Home

Resepi Cincau parut kurma Mudah 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Cincau parut kurma di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Cincau parut kurma yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hai guys kali ini aku akan membuat es cincau parut yang enak banget rasanya gimana caranya? Cincau, cincau powder, bubble drink, bubble ice, ice drink, cappucino cincau, eeg pudding, silky pudding, puyo, shaker, milkshake, minuman hits. Chicken kurma recipe - An easy south Indian chicken kurma recipe with step by step photos.

Cincau parut kurma - resepipouler.com Cincau, Santan agak kental(parut kelapa sendiri), Gula merah, Gula putih, Daun pandan buat simpul. Jika kamu bosan dengan kurma yang dimakan langsung, kurma juga bisa dibuat menjadi beragam minuman yang enak dan segar lho! Es cincau hitam adalah salah satunya.

9 Ingredients of Resepi Cincau parut kurma

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Cincau parut kurma ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 300 gr - Cincau hitam.
  2. Sedia 150 ml - Sirap GULA MERAH.
  3. Sedia 500 ml - Susu Penuh Krim/Susu mentah.
  4. Sedia 5 biji - Kurma.
  5. Sedia Secukup rasa - Ais batu.
  6. Sedia - πŸ‘‰ Hiasan.
  7. Sedia Secukup rasa - Krim putar.
  8. Sedia Secukup rasa - Daun pudina.
  9. Sedia Secukup rasa - potongan Kurma.

Menu takjil sehat ini hanya perlu sedikit bahan, yaitu Terakhir dari daftar menu takjil bulan puasa yang tidak boleh Anda lewatkan adalah kurma. Es cincau hijau terbuat dari daun cincau yang proses pembuatannya dengan cara manual tanpa menggunakan alat bantu, atau bisa dikatakan dengan menggunakan tangan kita sendiri. Cara membuat: - Parut melon dengan parutan buah atau potong-potong sesuai selera - Larutkan gula dengan air panas, masukkan. Makanan sehari-hari & inspirasi wisata di kotak masuk Anda.

6 Step by Step Cincau parut kurma

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Cincau parut kurma pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan.
  2. Kurma dibelah 2, keluarkan bijinya, kemudian dihiris secara kasar, parutkan cincau di dalam mangkuk, tuangkan secukupnya ke dalam gelas, sirap gula merah, ais.
  3. Masukkan kurma, cincau, dan tuangkan susu.
  4. Cara lain: masukkan ke dalam mangkuk, cincau, kurma, ais, susu, dan sirap gula merah, kacau rata, dan sedia untuk dihidangkan.
  5. CINCAU PARUT KURMA, sedia untuk dihidangkan....nikmatilah😘😘😘.
  6. Selamat mencuba dan semoga berjaya 😊😊😊.

Cincau / janggelan hitam adalah hidangan segar yang patut Anda nikmati ketika matahari sedang Satu lagi penganan khas saat Ramadan tiba, yakni cincau hitam yang biasa menjadi campuran. Seperti diketahui bahwa tampilan Kue Bolu Nanas Keju cukup cantik dan menawan. Bahkan cukup mudah cara bikin kue bolu kukus dengan tambahan irisan nanas serta taburan keju parut ini. Kelapa parut merupakan bahan utama dalam proses pembuatan santan kelapa. Selain itu, kelapa parut juga banyak digunakan sebagai bahan campuran pada saat membuat aneka macam kue.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Cincau parut kurma ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!