Home

Resepi Air Barli Lemon Enak 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air Barli Lemon di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Barli Lemon yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Air barli bersama lemon ni memang "A" lah untuk turunkan paras kolesterol dalam badan. Tapi ciksu minum untuk turunkan berat badan. Sebab dulu-dulu ciksu badan sedikit berisi.

Air Barli Lemon - resepipouler.com Setiap kali bulan Ramadan, tak ada lain yang selalu kita terkenangkan, apa dia kalau bukan "air yang sedap dan menyegarkan". Air barli mempunyai banyak vitamin B (niacin) yang dipercayai boleh melambatkan proses berlakunya atherosclerosis. Hal ini kerana sifatnya yang anti-keradangan dan lipid-altering effects.

5 Bahan - Bahan Resepi Air Barli Lemon

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Barli Lemon ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 20 gm - barli.
  2. Sedia 2 - sudu gula.
  3. Sedia 1 cawan - air.
  4. Sedia 2 - hirisan lemon.
  5. Sedia 1/2 cawan - ais.

Air barli ni walaupun nampak biasa biasa jer tapi kalau minum secara konsisten, badan kita boleh kurus, kulit yang kusam pun boleh jadi berseri semula, tambahan boleh anjalkan kulit secara. Air barli boleh membantu dan memudahkan perut dan usus kita mencerna makanan. Anda boleh menjadikan air barli lebih menyegarkan dengan menambah perahan limau, lemon dan sedikit gula. Perlu diketahui bahwa lemon juga mengandung banyak vitamin seperti vitamin B, riboflavin dan mineral seperti kalsium, magnesium, fosfor serta protein dan.

3 Cara - Cara Air Barli Lemon

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Barli Lemon pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Barli dicuci bersih dan direbus sehingga kembang..
  2. Bancuh gula dan air. Masukkan barli. Kacau sebati..
  3. Masukkan barli ke dalam gelas berisi ais. Masukkan lemon. Kacau sebati dan sedia untuk dihidang. Selamat mencuba..

Batuk merupakan gangguan kesehatan yang paling sering melanda kebanyakan orang, batuk terjadi sebagai reaksi tubuh dalam membersihkan lendir karena adanya iritasi pada saluran pernapasan. Dunia hiburan Tanah Air berkabung setelah meninggalnya desainer Barli Asmara. KOMPAS.com/Nabilla TashandraDesainer Barli Asmara ketika menghadiri peresmian sorabel.com di. Kalau cakap pasal barli, mesti ramai dah terbayang air barli. Selain dijadikan minuman, barli juga biasa dibuat bubur atau sup, terutamanya ketika demam.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Barli Lemon ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!