Home

Resepi Aiskrim 4 bahan Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim 4 bahan di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim 4 bahan yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Cara-cara: Masukkan kesemua bahan di atas dan pukul sehingga kembang dan gebu. Cuti sekolah tak lama lagi, boleh buat aktiviti. Aiskrim Malaysia, Sebut sahaja aiskrim pasti ramai terbayang kesedapannya, manis lemak berkrim disukai ramai.

Aiskrim 4 bahan - resepipouler.com Masakkan kesemua bahan A untuk puri kecuali tepung jagung. Masakkan sehingga pekat, apabila kuah sudah pekat. "Aduh, panas-panas macam ni bukan anak-anak je teringin nak makan aiskrim, mak ayah dia pun syok tumpang sekaki. Tapi kalau selalu sangat tak eloklah kan sebab aiskrim kat kedai tu semua.

4 Ingredients of Resepi Aiskrim 4 bahan

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim 4 bahan ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - susu cair.
  2. Sedia 3 - sudu besar susu pekat.
  3. Sedia 2 - sudu besar ovellate.
  4. Sedia 1 - suku kecil esen vanila.

Sejarah penemuan aiskrim tidak mempunyai fakta konkrit. Namun zaman dahulu Raja ROM pernah meminta hamba-hambanya mengambil ais berkemungkinan salji di Aiskrim Coklat. Bahan-bahan Antara aiskrim yang 'heaven' rasanya dan mudah untuk kita beli adalah aiskrim Magnum. Mana-mana pun ada jual tapi nak membelinya tak bolehlah hari hari.

4 Cara Penyediaan Aiskrim 4 bahan

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim 4 bahan pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Satukan kesemua bahan ke dalam bekas.
  2. Putar dengan menggunakan mesin pemutar selama 15 minit sehingga kembang. Adunan akan menjadi satu kali ganda dari asal.
  3. Bahagikan mengikut citarasa. Untuk kali ini saya masukkan serbuk coklat 2 sudu besar dan satu bahagian lagi kekalkan warna vanila. Perasa ikut pilihan anak anak ye, sebab esoknya anak yang nak makan. 😁.
  4. Akhir sekali untuk kelihatan macam beli dari kedai, masukkan ke dalam bekas aiskrim dan suruh lah anak anak yang menghias. 😍 Bekukan semalam. Lagi tips sila buat di waktu malam untuk mengelakkan pintu peti ais dibuka dengan kerap. selamat mencuba.

Pukul tepung aiskrim dan susu sehingga sebati b. Masukkan kesemua bahan-bahan dalam blender dan blend sehingga sebati, gebu dan kembang. Kini kita boleh buat sendiri aiskrim kat rumah. Aiskrim buatan sendiri sangat mudah, boleh dibuat dengan apa sahaja perisa yang anda mahukan Kali ini, Wanista nak ajar cara buat aiskrim salted caramel yang serius sedap. Masak semua bahan di atas kecuali cream cheese menggunakan api yang sederhana.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim 4 bahan ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!