Home

Resepi Aiskrim Milo Cepat 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim Milo di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim Milo yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. "Budak-budak ni pantang betul jumpa aiskrim. Sekali beli, kejap je dah habis. Kalau boleh buat sendiri bagus ni…".

Aiskrim Milo - resepipouler.com Malah bila tengok resipi perkongsian saudari Ummu Hani ni, memang mudah serta tak guna banyak bahan. Sebut sahaja milo pasti ramai peminatnya yang tersendiri. Walau bagaimanapun, aiskrim Oreo dan aiskrim Milo paling mudah untuk dibuat.

5 Ingredients of Resepi Aiskrim Milo

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim Milo ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - sb susu pekat sejuk.
  2. Sedia 1 - sb Ovalett.
  3. Sedia 1 tin - susu cair sejuk.
  4. Sedia 1 cawan - milo.
  5. Sedia - Oreo *tabur.

Berikutnya perkongsian dari Nur Hidayah yang berkongsi resepi aiskrim tanpa guna telur mudah dan sedap. Sejak daripada kecil lagi kita semua mesti dah biasa rasa aiskrim coklat, vanilla. Kemudian, letak ke dalam petia ais untuk dibekukan dan siap untuk dimakan. Resepi Aiskrim Milo Yang Sedap dan Simple "Aiskrim Milo Recipe".

3 Cara Membuat Aiskrim Milo

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim Milo pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Campur semua bahan kecuali oreo ke dalam pengadun.. Pukul sampai kembang.
  2. Sediakan bekas tahan sejuk.. Tuang adunan dan tabur oreo.
  3. Sejukkan semalam dan sedia untuk di nikmati 😋.

Aiskrim Milo - Aiskrim Milo ini bisa nak masa korang lockdown, bisa budak-budak korang bikin aiskrim ni. Jika dahulu terkenal dengan aiskrim milo, aiskrim jeruk, aiskrim asam boi, aiskrim sirap bandung dan banyak lagi. Bila menyebut tentang MILO, penulis sendiri berasa teruja. Mana tidaknya, MILO merupakan minuman kegemaran penulis sejak kecil lagi, dan penulis juga. Sekarang, aiskrim Malaysia turut diubahsuai menjadi lebih unik dan istimewa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim Milo ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!