Home

Cara Memasak Aiskrim Oreo Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Aiskrim Oreo di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim Oreo yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Tutorial buat aiskrim Oreo yang mudah, gebu dan sedap. Didihkan campuran susu cair dan pekat didalam periuk. Selain resepi aiskrim Oreo, kami juga menulis resepi sedap dan mudah lainnya yang mendapat perkongsian ramai.

Aiskrim Oreo - resepipouler.com Cara Buat Aiskrim Malaysia Viral - Blueberry Choki-Choki, Oreo dan Jelly. Tutorial buat aiskrim Oreo yang mudah, gebu dan sedap. Resepi Puding Aiskrim Oreo, resepi mudah yang menggunakan Biskut Oreo, Aiskrim, Susu cair dan agar-agar sebagai bahan asas, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga.

4 Ingredients of Resepi Aiskrim Oreo

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim Oreo ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 400 ml - susu full krim.
  2. Sedia 1 - sudu besar ovelatte.
  3. Sedia 3/4 cawan - susu pekat.
  4. Sedia 1/2 - bungkus biskut cremo.

Fenomena pelbagai resepi aiskrim malaysia yang viral yang sangat menyelerakan menjadi buruan pencinta aiskrim. Koleksi resepi kesemua aiskrim yang sedap ini dikumpul untuk panduan anda! Salam GK dah buat resepi nie.nie resepi paling simple dan mudah giler nak buat. Ada resepi aiskrim homemade lambat cair, ada resepi aiskrim vanila mcdonald Keluarkan aiskrim dan taburkan biskut oreo yang dikisar , gaulkan sedikit dan simpan semula dalam freezer semalaman.

5 Cara Membuat Aiskrim Oreo

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim Oreo pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masukkan susu full krim (atau ap2 susu yg ad kat rumah) ke dalam blender..
  2. Masukkan ovelatte dan susu pekat ke dalam blender..
  3. Masukkan biskut yg dipatahkan. Saya masukkan 4 keping je. Blend semuanya..
  4. Selesai blend sy masukkan ke dalam bekas tipuware. Patahkan lagi biskut jadikan sebagai topping. Boleh guna cadbury atau ap2 kesukaan masing2. Letak dalam frezer biarkan semalaman..
  5. Saya punya xsempat semalaman 6 jam je terus keluarkan sbb xsabar nk makan. Rase dia manis n lembut. Bahan penting ovellate n susu. Boleh guna susu cair jugak 1 tin. Boleh la try semua..

Walau bagaimanapun, aiskrim Oreo dan aiskrim Milo paling mudah untuk dibuat. Berikutnya perkongsian dari Nur Hidayah yang berkongsi resepi aiskrim tanpa guna telur mudah dan sedap. Cuti-cuti ni, apa kata ajak anak-anak buat aiskrim Malaysia di rumah. Al MuhayminХрана и напитки. За всички възрасти. Want to discover art related to aiskrim?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim Oreo ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!