Home

Resepi Agar-agar Bandung Cincau Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Agar-agar Bandung Cincau di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar Bandung Cincau yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni Buat Orang Lapo nak kongsikan resepi Agar-agar Bandung Cincau yang nyaman ketika musim panas terutama menjelang bulan Ramadan tak lama lagi. Hari ni Buat Orang Lapo nak kongsikan resepi Agar-agar Bandung Cincau yang nyaman ketika musim panas terutama menjelang bulan Ramadan tak lama lagi. Warnanya tak berapa menarik , sebab cincau tu pudar masa kena suhu hangat dari agar agar.

Agar-agar Bandung Cincau - resepipouler.com Rasa nyaman je bila agar-agar yang manis. lembut dan sejuk tu turun kat tekak. Antara agar-agar paling senang yang boleh di anggap sebagai asas adalah agar-agar. Agar atau agar - agar adalah zat yang biasanya berupa gel yang diolah dari rumput laut atau alga.

6 Ingredients of Resepi Agar-agar Bandung Cincau

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar Bandung Cincau ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - Paket Agar-agar.
  2. Sedia 1 - jug Air.
  3. Sedia 2 Helai - Daun Pandan.
  4. Sedia 150 g - Cincau.
  5. Sedia 2 - Sudu Sirap.
  6. Sedia 1/2 Cawan - Susu Pekat Manis.

Cara membuat agar agar juga tidak terlalu susah. Agar - agar adalah makanan yang sangat cocok di santap di saat musim panas atau kemarau. Pada saat musim itu semua orang sangat ingin. Agar-agar, agar atau agarosa adalah zat yang biasanya berupa gel yang diolah dari rumput laut atau alga dan bisa dimakan, dalam bidang medis digunakan sebagai pembiak bakteri di laboratorium.

5 Cara Memasak Agar-agar Bandung Cincau

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar Bandung Cincau pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Didihkan air. Masukkan agar-agar & Daun pandan. Masak sehingga agar-agar hancur.
  2. Masukkan sirap, Kemudian Susu. Kacau rata. Tutup api. Biarkan sejuk sedikit.
  3. Cincau dipotong dadu.
  4. Masukkan Cincau kedalam bekas, Kemudian Masukkan sirap Bandung. Tapis ketika Masukkan ke dalam bekas. Sejukkan didalam peti ais. Biarkan Selama 15-30 minit..
  5. Bila agar-agar sudah set, Potong Dan Sedia dihidang..

Di Jepang dikenal dengan nama kanten dan oleh orang Sunda disebut lengkong. Aneka Resep Cara Membuat Agar Agar Coklat, Plain, Santan, Gula Merah, Puding, Busa, Lumut Dessert dan Pembuka Kekinian Terbaru Ya. Terbuat dari rumput laut, aneka resep agar agar sekarang banyak mengandung serat alami dan baik juga buat kesehatan. Control your cell and eat other players to grow larger! Play with millions of players around the world and try to become the biggest cell of all!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar Bandung Cincau ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!