Home

Resepi Aiskrim vanila oreo Enak 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim vanila oreo di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim vanila oreo yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. OREO CAKE ICE CREAM Recipe Eggless Cookies & Cream 오레오 아이스크림 케익 만들기 - 한글. Resepi Aiskrim Vanila Homemade Yang Mudah & Lembut. Menurut Puan Nur Halim, mereka Ada yang nak tambah bahan atau perasa lain pun boleh contohnya nak tabur biskut Oreo yang.

Aiskrim vanila oreo - resepipouler.com Saya guna perisa vanila). sedikit esen vanila (nak hilangkan bau. Fenomena pelbagai resepi aiskrim malaysia yang viral yang sangat menyelerakan menjadi buruan pencinta aiskrim. Koleksi resepi kesemua aiskrim yang sedap ini dikumpul untuk panduan anda!

7 Ingredients of Resepi Aiskrim vanila oreo

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim vanila oreo ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - susu cair.
  2. Sedia 1 tin - susu pekat.
  3. Sedia 1 liter - air masak.
  4. Sedia 1 - paket oreo.
  5. Sedia 4 - sdm tepung jagung.
  6. Sedia - Secubit garam.
  7. Sedia - Esen vanila.

Rupanya selain jadi kek, Oreo juga boleh dijadikan aiskrim. Lagi kalau cuaca tengah panas berdenting macam ini, memang sedap kalau membuat aikrim Oreo. Vanilla Oreo Ice Cream is for OREO FANS! Much better than store bought ones.

5 Cara Penyediaan Aiskrim vanila oreo

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim vanila oreo pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masukkan semua bahan kecuali oreo..
  2. Masak atas api sederhana. Tutup api bila dah panas. Tidak perlu mendidih. Ketepikan hingga sejuk..
  3. Patahkan biskut oreo. Masukkan ke dalam plastik aiskrim..
  4. Masukkan adunan aiskrim yang dah sejuk. Ikat plastik. Masukkan ke dalam freezer untuk disejuk beku..
  5. Siap dihidang bila dah beku..

No Eggs, no mess! resepi aiskrim oreo sedap dan mudah menjadi kegemaran anak-anak. zaman sekarang aiskrim telah bermacam-macam cara membuatnya termasuk aiskrim oreo ini. oke lah sekarang kita tengok. Find vanilla oreo ice cream stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection. Much better than store bought ones. Oreo (/ˈɔːrioʊ/) is a sandwich cookie consisting of two (usually chocolate) wafers with a sweet crème filling. Reviews for: Photos of Oreo® Vanilla Milkshake.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim vanila oreo ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!