Home

Cara Memasak Aiskrim mangga Cepat 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim mangga di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim mangga yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Aiskrim Pulut, Aiskrim Gula Apong & Mangga Susu ni boleh dikatakan dessert yang korang Wajib cuba kalau ke Kampung Baru, Kuala Lumpur. Jika di rumah ada tanam pokok mangga dan berbuah lebat ini mungkin boleh jadi idea untuk hidangan. Selain itu boleh juga buat bisnes dan sekarang jualan jeruk mangga asam boi memang laris!

Aiskrim mangga - resepipouler.com Peneraju pakej keusahawanan bisnes aiskrim di Malaysia. Langkah pertama sebelum anda memulakan bisnes aiskrim ialah dengan menghadiri kursus bisnes aiskrim. Aiskrim Malaysia Yang Mana Pilihan Anda ?

6 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim mangga

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim mangga ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 tin - pati mangga.
  2. Sedia 1 - biji mangga manis.
  3. Sedia 3 tin - air.
  4. Sedia 5 - sd gula.
  5. Sedia - Secubit garam.
  6. Sedia 2 - sd tepung jagung.

Pastinya di kampung , aiskrim malaysia ini didapati di kedai runcit atau rumah perseorangan yang menjadi sasaran tempat mendapatkan aiskrim ini. Awal bikinn sorbet mangga alias ice cream mangga ini berawal dari saya beli buah mangga yang kurang manis. Jadi mau di makan begitu saja rasanya kok asem. Cara Mudah Membuat Es Krim Mangga

6 Instructions Aiskrim mangga

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim mangga pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Masukkan semua bahan kecuali mangga ke dalam periuk. Kacau sebati..
  2. Panaskan di atas api sederhana. Kacau. Tidak perlu mendidih..
  3. Tutup api. Biarkan sehingga sejuk (suhu bilik). Ketepikan..
  4. Masukkan mangga manis yang telah dipotong dadu ke dalam plastik aiskrim..
  5. Masukkan bancuhan aiskrim. Ikat plastik dan sejuk beku kan..
  6. Sedia untuk dihidang bila sudah sejuk beku..

Anda peminat ais krim dan teringin nak buat ais krim sendiri di rumah? Selepas aiskrim sejuk beku, sedia untuk dihidang dan dimakan bersama keluarga tersayang. Lihat lebih banyak idea tentang Kraf, Hiasan dalaman dan Bingkai. Teringat masa kecil dulu, pulang dari kelas mengaji memang wajib beli aiskrim Malaysia yang dijual di kedai Makcik Milah. Aiskrim adalah sejenis makanan beku dibuat dari hasil tenusu seperti krim (atau sejenisnya), digabungkan dengan perasa dan pemanis.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim mangga ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!