Home

Resepi Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) Mudah 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) - resepipouler.com

7 Bahan - Bahan Resepi Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - nasi sejuk.
  2. Sedia 4 cawan - air panas.
  3. Sedia 1/2 - kuib pati ayam.
  4. Sedia 1 - biji kentang.
  5. Sedia - Segenggam ikan bilis - di sangai garing.
  6. Sedia 1 - inci halia- di hiris halus.
  7. Sedia 2 - sudu daun bawang.

4 Step by Step Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk)

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Antara bahan utama di perlukan. Nak tambah lauk lain, boleh tambah ya..
  2. Masukkan semua bahan utama itu ke dalam periuk bersama air. Biarkan ia mereneh sehingga nasi menjadi pekat, kentang empuk..
  3. Kacau-kacau dan hasilnya akan jadi macam ini. Nanti dia akan pekat dan air sedikit kering..
  4. Bila nasi dah tukar jadi bubur dan pekat. Boleh la angkat dan hidang bersama lauk pilihan. Dhuna just makan dengan ikan bilis sangai, bawang goreng, bawang putih crispy, dan taburkan daun bawang di atasnya. Dah siap!! Mudah kan?..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur Nasi Mudah (Dari Nasi Sejuk) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!