Home

Resepi Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka Cepat 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Buat seluruh tamu terpukau dengan karyamu. Layers of agar agar thickened coconut milk and pandan juice made this beautifully layered jelly cake. Super easy to make and light tasting.

Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka - resepipouler.com Resepi agar-agar santan pandan yang sungguh sedap dan menyegarkan jika dimakan sejuk. Jika anda mahukan gunakan kisaran pandan. Resipi Agar-Agar Santan paling ringkas, sedap dan harum bau daun pandan asli.

7 Ingredients of Resepi Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - pek agar-agar serbuk.
  2. Sedia 200 gm - gula.
  3. Sedia 1 kotak - santan(200ml).
  4. Sedia 200 ml - air pandan.
  5. Sedia 1 - biji telur.
  6. Sedia - Secubit garam.
  7. Sedia - Pewarna hijau.

Lihat juga resep Puding santan coklat swallow enak lainnya. Selain agar agar pandan, saya juga suka menggunakan gula Melaka untuk menjadikan agar agar gula Melaka. Cara membuat Resep Agar agar Santan Sederhana. A green and white Indonesian pandan and coconut milk layered agar that is easy enough for midweek, yet impressive enough for a party.

2 Cara - Cara Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Masak agar-agar dengan 500ml air, bila dah mendidih masukkan gula dan garam kacau hingga larut..
  2. Campurkan santan dengan air pandan, telur dan blend sebati. Masukkan dalam agar-agar tadi. Buka api kuat TAPI anda perlu tunggu dan biar hingga menggelegak hingga hampir keluar dari periuk dan kek tutup api. Tujuannya untuk dapatkan lapisan atas yang cantik. Tuang dalam loyang dan sejukkan dalam peti 5-6 jam baru potong.

Plus, they happen to be vegan friendly and gluten-free! Tapi petang ni aku makan agar-agar. Tak kisah la kan, janji boleh alas perot ni. Agar-agar ni asalnya agar-agar rintik santan. Lalu bagaimana cara menggemukkan musang pandan tapi dia tetap sehat?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar pandan #phopbylinimohd #menuberbuka ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!