Home

Cara Membuat Ayam masak merah terpaling mudah Cepat 9 Bahan

Delicious, fresh and tasty.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam masak merah terpaling mudah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masak merah terpaling mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Dalam kuali lain, panaskan minyak dan tumis bawang merah dan bawang putih yang dikisar hingga masak. Masukkan cili kisar dan tumis lagi dengan api perlahan sehingga cili masak. Tumis kulit kayu manis, bunga lawang dan buah pelaga sampai naik bau.

Ayam masak merah terpaling mudah - resepipouler.com Ayam Masak Merah ni memang favourite Marina dari zaman bujang lagi. Lagi-lagi ayam masak merah di kenduri tu. Terbayang-bayang kesedapan ayam masak merah kenduri.

9 Bahan - Bahan Resepi Ayam masak merah terpaling mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masak merah terpaling mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam (Digoreng dahulu dengan kunyit).
  2. Sedia - Cili giling.
  3. Sedia - Bawang merah (Tumis).
  4. Sedia - Sos Cili.
  5. Sedia - Gula.
  6. Sedia - Garam.
  7. Sedia keping - Asam.
  8. Sedia Daun - kari (wangikan masakan).
  9. Sedia - Bawang holland (utk last masakan taburan).

Resepi Ayam Masak Merah Yang Simple, Sedap Gila Dan Mudah. Ni lah resepi yang Dya rasa paling cincai tapi sedap. Bahan yang Dya guna pun ambik apa ada je kat rumah ni. Kalaulah kat kampung sekarang, takyah susah-susah nak cari bahan masak.

0 Instructions Ayam masak merah terpaling mudah

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masak merah terpaling mudah pula. Simple saja cuma 0 langkah.

Panaskan minyak dan goreng ayam separuh masak. Pernah makan ayam masak merah yang power? Yang biasanya mungkin banyak, tapi nak cari yang sedap bukan mudah bukan? Resepi ini telah dicuba oleh ramai orang dan rata ratanya memberikan feedback yang positif. Semuanya memuji kesedapan ayam masak merah yang dicuba mereka menggunakan resepi ini.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masak merah terpaling mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!