Home

Resepi Aiskrim vanila kitkat Mudah 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim vanila kitkat di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim vanila kitkat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Harap korang enjoy video ni ok! "Musim panas ni memang terasa nak makan aiskrim je… Kalau beli sorang satu mesti tak cukup kalau dapat kat budak-budak ni.". Aiskrim Oreo bersalut coklat ni memang serius sedap rasa sama macam beli dekat kedai , korang memang wajib cuba resepi aiskrim Oreo ni Resepi Aiskrim Oreo. Puding koktel kastard di mana salah satu bahan yang digunakan ialah AISKRIM VANILLA.

Aiskrim vanila kitkat - resepipouler.com Tekstur LEMBUT & HALUS serta rasa. Hanya membayangkan rupanya saja sudah cukup untuk membuatkan kita rasa terliur - apatah lagi bagi mereka yang sedang merasa dahaga. Pelbagai perisa pelbagai pakej utk dipilih bersesuaian dengan bajet anda.

7 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim vanila kitkat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim vanila kitkat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - susu pekat.
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 1 liter - air.
  4. Sedia 2 - titis krim vanila.
  5. Sedia 3 - sd tepung jagung.
  6. Sedia - Secubit garam.
  7. Sedia - Sebungkus kitkat.

Resepi Aiskrim Vanilla Coklat ini telahpun menjadi trending di media sosial kerana rasanya seakan - akan sama dengan rasa aiskrim Magnum! Anda peminat ais krim dan teringin nak buat ais krim sendiri di rumah? Sebenarnya cara buat aiskrim homemade sangat mudah dan sedap sama rasa macam yang anda beli di. Kaalu suka perisa lain boleh letak apa-apa perisa yg anda suka.

5 Instructions Aiskrim vanila kitkat

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim vanila kitkat pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Masukkan semua bahan kecuali kitkat ke dalam periuk. Panaskan dengan api sederhana. Kacau..
  2. Tutup api. Tunggu hingga adunan mencapai suhu bilik..
  3. Masukkan kitkat ke dalam plastik aiskrim. Kemudian masukkan adunan..
  4. Ikat plastik. Masukkan ke dalam freezer. Tunggu sehingga beku..
  5. Siap untuk di hidang..

Utk aiskrim ni saya warnakan utk nmpk lebih menarik. Saya guna susu everyday, jadi org dewasa pun. If not is there anyone that can build a Rom. I'm willing… Mesti anda pernah dengar petua kononnya kalau kena tonsil bengkak kena makan aiskrim vanila untuk hilangkan rasa sakit dan sembuhkan bengkak tersebut. Whey Protein - Sila pilih perisa "Vanilla Cream".

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim vanila kitkat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!