Home

Cara Membuat ❤Apam Beras❤ Cepat 8 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi ❤Apam Beras❤ di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan ❤Apam Beras❤ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Pjj #abp ni akk buat personal class by wassap.xde group ya.senang handle. Assalammualaikum semua❤️ Hari ni Kak JM nak tunjukkan cara cara membuat kuih apam bukan guna nasi ye, tapi menggunakan beras😊InsyaAllah kalau ikut betul. Preheat the steamer and spray the molds with cooking spray.

❤Apam Beras❤ - resepipouler.com Apam Beras merupakan satu lagi resepi apam yang sangat mudah untuk disediakan. Malah, ia juga adalah resepi yang telah digunakan sejak turun temurun. Bahan yang digunakan seperti nasi sejuk dan juga yis ini telah memberi sedikit kelainan dalam rasanya, iaitu rasa masam, manis dan berlemak.

11 Bahan - Bahan Resepi ❤Apam Beras❤

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat ❤Apam Beras❤ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - ♡Bahan♡.
  2. Sedia 2 cawan - nasi.
  3. Sedia 2 cawan - tepung beras.
  4. Sedia 2 cawan - tepung gandum.
  5. Sedia 1 1/4 cawan - gula pasir (bole kurangkan klu xnk manis).
  6. Sedia 2 1/2 cawan - air.
  7. Sedia 1 - s/k mauripan.
  8. Sedia - pewarna ikut suke.
  9. Sedia - Bahan pelengkap (gaul sebati & kukus sekejap).
  10. Sedia - kelapa parut (putih je).
  11. Sedia sedikit - garam.

Resepi Apam Mekar Tepung Beras yang gebu, lembut dan cantik sangat kejadiannya. Apam mekar tepung beras ni sesuai juga dihidangkan kepada kanak-kanak kerana rupanya yang comel jika diletakkan di dalam muffin cup yang kecil dan warna yang lembut dan ceria. Dapat pula makan apam yang gebu gebas dan lembut. Projek apam semasa bercuti CNY di kampung.

8 Step by Step ❤Apam Beras❤

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat ❤Apam Beras❤ pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. ♡Cara♡ -blenderkan nasi ngan air hingga nasi hancur.... Kemudian masukkan gula pasir kedalam blender tadi... blender lg hingga sebati....
  2. Dalam bekas lain masukkan tepung beras, tepung gandum juga mauripan... gaul sebati.. Perapkan selama 3 jam... (adunan akan naik sedikit nnt).
  3. Bahagikan adunan kepada beberapa bahagian untuk diwarnakan... Panaskan kukusan... sapukan acuan ngan sedikit minyak....
  4. Tuangkan adunan secara berselang seli dalam acuan... untuk bagi ia nampak cantik..kita sengetkan acuan ms nk bubuh adunan tu ye... jgn risau warna xkn bercampur sebab adunan pekat....
  5. Kemudian bole la dikukus selama 15 minit... Siap.. bole la dihidangkan bersama kelapa parut.
  6. .
  7. .
  8. .

Sedap sangat digandingkan dengan kelapa parut muda. Didalam film ini bercerita tentang seorang istri bernama surti. Apam Tapai Tepung Beras atau juga dikenali sebagai Apam Beras atau Apam Tapai Nasi adalah kuih yang sangat digemari ramai. Ini kerana teksturnya yang gebu dan lembut memang sangat sesuai untuk dinikmati oleh semua peringkat umur termasuklah kanak-kanak. Click to see the original lyrics.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi ❤Apam Beras❤ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!