Home

Cara Memasak Bubur Nasi Berlauk Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Bubur Nasi Berlauk di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur Nasi Berlauk yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Bubur Nasi Berlauk merupakan kepelbagaian masakan nasi dan menjadi makanan yang sesuai untuk orang sakit dan juga orang ramai kerana bubur nasi berlauk ni sangat sedap dan. Bubur Nasi Berlauk Sedap JIM'S PORRIDGE ni patut laaa viral sebab sedap! Portionnya banyak, berbaloi-baloi, murah dan ada banyak pilihan.

Bubur Nasi Berlauk - resepipouler.com Nasi bubur berlauk amat popular di kedai-kedai Kelantan atau Thailand. Mula sekali, sediakan bubur nasi kosong. Bubur nasi untuk ibu yang berpantang pun boleh makan cuma sesuaikan lauk nya dengan ikan bakar dan sayur BACA DI LINK BARU : Resepi Bubur Nasi Ayam Ala McD Berlauk Yang Pastinya Lazat.

6 Bahan - Bahan Resepi Bubur Nasi Berlauk

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur Nasi Berlauk ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - beras.
  2. Sedia 7 cawan - air.
  3. Sedia 2 - ketul dada ayam (dipotong dadu).
  4. Sedia 1 - biji bawang holland (dipotong dadu).
  5. Sedia 1 - sudu besar garam.
  6. Sedia 1 - sudu besar serbuk pati ayam.

SANDAKAN: Terpaksa makan bubur nasi berlaukkan garam atau dua biji telur dikongsi lima orang kerana tiada wang membeli makanan, menggambarkan keperitan hidup seorang ibu tunggal bersama. Посмотрите твиты по теме «#berlauk» в Твиттере. #talamkeladi #berlauk order from a friend to her mother in law kenduri yesterday. Satukan semua bahan dalam periuk dan tanak hingga masak. Bubur nasi rumahan seringkali bertekstur encer atau berair. Bubur nasi adalah sejenis bubur yang popular di kebanyakan negara Asia.

3 Cara Penyediaan Bubur Nasi Berlauk

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur Nasi Berlauk pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Beras dibasuh dan dimasak dengan air sehingga mendidih..
  2. Kemudian masukkan ayam dan serbuk pati ayam. Diikuti dengan bawang holland. Perasakan dengan garam. Didihkan sehingga nasi betul2 hancur dan menjadi Bubur (jika nak tambah lagi air pun boleh je).
  3. Cadang Hidangan : Bubur nasi ini boleh dihidangkan dengan aneka lauk mengikut citarasa masing-masing. Seperti hakak, hakak pilih untuk dipadankan telur masin, ikan talang masin goreng cili bawang, kangkung goreng belacan & ikan bilis goreng. Nak rasa pedas boleh letak cili potong / cili jeruk. Taruk lobak masin lak🤤. Taruk kicap lak tu 🤭🤭🤭. Memang padu teruk 😬. Selamat mencuba 😋.

Apabila dimakan sebagai bubur nasi biasa, ia paling sering dihidangkan dengan hidangan sampingan atau lauk. Bubur ayam (Indonesian for "chicken congee") is a Chinese Indonesian chicken congee. It is rice congee with shredded chicken meat served with some condiments, such as chopped scallion, crispy fried shallot, celery, tongcay (preserved salted vegetables), fried soybean, Chinese crullers. Untuk moi / bubur nasi hanya perlukan beras and water. TERPAKSA berkongsi makan bubur nasi berlaukkan garam atau dua biji telur kerana tiada wang membeli makanan, menggambarkan keperitan hidup ibu tunggal bersama lima anak di Kampung TB.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur Nasi Berlauk ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!