Home

Resepi Bubur Nasi Simple Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Bubur Nasi Simple di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur Nasi Simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Youtube.com,Wikipedia, the free encyclopedia,TripAdvisor - Unbiased hotel reviews, photos and travel advice for hotels and vacations - Compare prices with just. Bubur nasi untuk ibu yang berpantang pun boleh makan cuma sesuaikan lauk nya dengan ikan bakar dan sayur yang sesuai sahaja bersama seruding halia atau garlic crunchy dan lada hitam ya. "Alahai bila tengah tak sihat ni, memang tak selera nak makan. Bubur tentunya antara makanan yang paling mudah dimasak.

Bubur Nasi Simple - resepipouler.com Tak ada bahan perasa cukup rasa manis dari lobak merah. Kalau saya masak nasi ayam simple dan sedap je hari ni. Sekali harung je.tak perlu fikir lauk-lauk lain dah.

3 Bahan - Bahan Resepi Bubur Nasi Simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur Nasi Simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - mangkuk nasi sejuk.
  2. Sedia 3 - cwn kuah sup daging.
  3. Sedia 1 - mangkuk kecil sayuran campur lauk perantin.

Maklumlah hari jumaat di utara ni anak-anak tak sekolah. Bubur nasi adalah sejenis bubur yang popular di kebanyakan negara Asia. Apabila dimakan sebagai bubur nasi biasa, ia paling sering dihidangkan dengan hidangan sampingan atau lauk. Apabila bahan-bahan tambahan, seperti daging, ikan, dan perasa, ditambah semasa penyediaan bubur nasi.

4 Cara Memasak Bubur Nasi Simple

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur Nasi Simple pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sediakan bahan.
  2. Renehkan nasi bersama kuah sup daging hingga nasi menjadi bubur. Masukkan sayuran campur tadi, kacau sebati..
  3. Bila bubur agak pekat boleh tutup api, Hidangan dengan hiasan apa yang ada..
  4. P/s bubur ini tak perlu letak apa2 lagi sebab kuah sup daging tu telah lengkap semuanya. Selamat mencuba gaiss😘.

Salam Ramadan buat semua umat Islam di seluruh dunia dan kepada umat Islam di Malaysia khasnya. Alhamdulillah kita di beri lagi kesempatan untuk menmyambut kedatangan bulan yang mulia ini. Kredit foto: Are Peace (Gambar sekadar hiasan). Bubur nasi merupakan sejenis bubur yang terkenal di kebanyakan negara Asia. Resep Bubur Ayam - Bubur ayam adalah salah satu makanan yang sangat cocok untuk di santap sebagai menu sarapan, selain itu makanan ini juga biasa di konsumsi oleh bayi ataupun mereka yang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur Nasi Simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!