Home

Resepi Bubur nasi instant 5 minit homemade Enak 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Bubur nasi instant 5 minit homemade di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bubur nasi instant 5 minit homemade yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ibu-ibu yang mempunyai anak kecil pasti tahu apa perasaan nak masak bubur kan? Kalau anak tengah kelaparan, memang bagi bubur instant jelah jawabnya. Macam mana cara buat bubur bayi dengan cepat ye?".

Bubur nasi instant 5 minit homemade - resepipouler.com Kami cadangkan anda masak nasi butter. Nasi butter enak jika dimakan dengan ayam panggang atau coleslaw kentang putar. Memang ramai yang datang ke sana.

1 Ingredients of Resepi Bubur nasi instant 5 minit homemade

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bubur nasi instant 5 minit homemade ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 1 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - beras.

Bila kami makan dengan bubur, terutamanya dengan telur masin, memang terbaiklah! Salam Ramadan buat semua umat Islam di seluruh dunia dan kepada umat Islam di Malaysia khasnya. Alhamdulillah kita di beri lagi kesempatan untuk menmyambut kedatangan bulan yang mulia ini. Super Bubur adalah produk baru dari Mayora yang merupakan prosuk bubur instan pertama di Indonesia.

5 Cara Membuat Bubur nasi instant 5 minit homemade

Dah ada 1 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bubur nasi instant 5 minit homemade pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Mula-mula basuh beras dan toskan..
  2. Kemudian, goreng beras hingga kering airnya. Memudahkan untuk kita mengisar nanti. Gunakan kuali non stick lebih bagus..
  3. Setelah beras kering, sejukkan seketika. Masukkan ke dalam blender kering dan blend hingga hancur menjadi serbuk.
  4. Beras yg sudah dikisar bolehlah disimpan dalam bekas kedap udara. Untuk memasaknya saya gunakan 2 sudu besar penuh dan 1 cawan air untuk sekali hidangan seorang..
  5. Masak dalam 5 minit saja, letakkan perasa seperti Maggi cukup rasa atau kuib ayam. Siappp... sedia untuk di hidangkan....

Produk ini dikemas dalam kemasan plastik mirip chiki dengan udara yang penuh di dalamnya untuk menjaga produk tidak remuk. Hampir setiap keluarga akan mula dengan bubur nasi. Sesetengah ibu pula mungkin lebih suka beras perang buat si Sebelum diberi kepada si manja, bubur itu akan dikisar sehingga halus. Buang air rendaman dan perah ikan bilis itu. If you have time, make a slow-rise dough.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bubur nasi instant 5 minit homemade ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!