Home

Cara Memasak Aiskrim vanila solero Cepat 15 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Aiskrim vanila solero di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim vanila solero yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hari ni Katering Aiskrim Perkahwinan Review Walls Aiskrim Solero Split Mangga & Vanila.🍋 Cuba tau! Harini cikbee buat aiskrim solero yang sama sebijik dengan kita beli kat kedai. Harini cikbee buat aiskrim solero yang sama sebijik dengan kita beli kat kedai.

Aiskrim vanila solero - resepipouler.com Sejuk dingin je rasa anak tekak ni. Bagi peminat Aiskrim perisa Lime & Vanilla Solero, yang rasanya lemak berkrim, masam-masam manis boleh cuba buat sendiri aiskrim ni dirumah. Menurut perkongsian Shameema Ahamed, rasanya sedap seperti beli di kedai.

15 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim vanila solero

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim vanila solero ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan hijau:.
  2. Sedia 3 gelas - air.
  3. Sedia 6 - sdb gula.
  4. Sedia 2 - titis pewarna hijau.
  5. Sedia 3 - sdb serbuk lime.
  6. Sedia 3 - sdb tepung jagung.
  7. Sedia - Bahan vanila:.
  8. Sedia 1 tin - susu cair.
  9. Sedia 1 tin - susu pekat.
  10. Sedia 3 - sdb gula.
  11. Sedia 1 - sdb esen vanila.
  12. Sedia 1 - sdb ovalette.
  13. Sedia Sedikit - air.
  14. Sedia 2 - sdb tepung jagung.
  15. Sedia - Secubit garam.

Lihat juga resipi-resipi untuk Puding Vanila Merdeka.. Bahan hijau:, air, sdb gula, titis pewarna hijau, sdb serbuk lime, sdb tepung jagung, Bahan vanila:, susu cair. Bahan hijau:, air, sdb gula, titis pewarna hijau, sdb serbuk lime, sdb tepung jagung, Bahan vanila:, susu cair Rohani Md. Aiskrim Malaysia SOLERO lime ni agak susah sikit nak buat sebab kalau Salah buat tak jadi SOLERO split lime & vanilla tu.

7 Cara - Cara Aiskrim vanila solero

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim vanila solero pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Bahan hijau: masukkan semua bahan ke dalam periuk. Kacau hingga sebati. Panas hingga warna bertukar menjadi hijau jernih..
  2. Angkat dan ketepikan..
  3. Bahan vanila: masukkan semua bahan ke dalam periuk. Kacau hingga sebati. Panas dan kacau hingga masak dan pekat..
  4. Angkat dan ketepikan.
  5. Bila kedua2 bahan sejuk, boleh lah di isi ke dalam plastik aiskrim..
  6. Masukkan ke dalam freezer untuk disejukbeku..
  7. Siap untuk dihidang..

Resepi aiskrim Malaysia SOLERO lime vanilla. POLL : Bulan Kesedaran Kanser Payudara. Learn how to make an oreo milkshake at home. Learn how to make blueberry ice cream without an machine. resepi aiskrim vanilla blue memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, mungkin salah satunya anda. Sebagian orang memang sudah terbiasa memanfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar maupun video untuk dijadikan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim vanila solero ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!