Home

Cara Memasak Agar-agar Cermin Bunga Raya Sedap 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Agar-agar Cermin Bunga Raya di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar-agar Cermin Bunga Raya yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #BURSTINGWITHFLAVOUR Catch up our Bunga Raya Agar-Agar recipe, sure WOW­čś« your taste­čą░ #alwaysinourlife #sentiasabersamamu #bungarayaku's #agaragar #original. Wah, nampak ceria sangat dan meriah dengan buah-buahan! Rasa terliur nak makan bila nampak puding atau agar-agar macam ni kan?

Agar-agar Cermin Bunga Raya - resepipouler.com Play with millions of players around the world and try to become the biggest cell of all! Cara mudah menyediakan manisan agar-agar cermin atau mix fruits jelly yang sangat sedap dan enak dimakan sejuk. Masak agar-agar bersama air hingga larut.

6 Bahan - Bahan Resepi Agar-agar Cermin Bunga Raya

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar-agar Cermin Bunga Raya ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - paket serbuk agar-agar (8gm).
  2. Sedia 4 cawan - air.
  3. Sedia 180 gm - gula.
  4. Sedia 4 sudu makan - susu cair.
  5. Sedia 1 helai - daun pandan - diikat.
  6. Sedia 1 - sudu kecil sirap ros.

Kemudian masukkan gula pasir dan gula batu dengan secukupnya. Aneka Resep Cara Membuat Agar Agar Coklat, Plain, Santan, Gula Merah, Puding, Busa, Lumut Dessert dan Pembuka Kekinian Terbaru Ya. Terbuat dari rumput laut, aneka resep agar agar sekarang banyak mengandung serat alami dan baik juga buat kesehatan. Agar - agar adalah makanan yang sangat cocok di santap di saat musim panas atau kemarau.

4 Cara - Cara Agar-agar Cermin Bunga Raya

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar-agar Cermin Bunga Raya pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Didihkan 3 cawan air bersama daun pandan dan 1 cawan air lagi bancuh serbuk agar-agar, tuang ke dalam periuk yang sama..
  2. Masukkan gula, kacau hingga gula hancur tutup api. Ambil dua senduk agar-agar campurkan dengan empat sudu makan susu cair di dalam bekas lain biarkan agar-agar warna putih keras..
  3. Lebihan agar-agar campurkan dengan sirap ros jadikan warna merah..
  4. Ambil agar-agar putih tekap dengan acuan bentuk bunga letak dalam acuan. Tuang agar-agar merah, biarkan sejuk dan simpan di dalam peti ais supaya elok keras. Sedia dinikmati..

Pada saat musim itu semua orang sangat ingin menikmati makanan yang benar - benar membuat tubuh menjadi segar. Jika sudah set, keluarkan Lalu tuang adonan agar-agar putih si sekelilingnya. This is New Agario Unblocked Private Server Game. Live ile yeni versiyon Agario Oyun Sunucular─▒ ─░le Zevkli Agar.io oyunlar─▒. Fun and Crowded Agar.io Unblocked Game server!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar-agar Cermin Bunga Raya ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!