Home

Cara Membuat Agar² Santan Pandan Sedap 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Agar² Santan Pandan di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Agar² Santan Pandan yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Agar² Santan Pandan - resepipouler.com

7 Bahan - Bahan Resepi Agar² Santan Pandan

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Agar² Santan Pandan ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 10 gm - serbuk agar² no colour.
  2. Sedia 4 cawan - air.
  3. Sedia 1 cawan - santan.
  4. Sedia 8 helai - daun pandan di blander ** guna air dri 4 cwn tadi.
  5. Sedia 1 - / 2 cawan gula pasir.
  6. Sedia 1 - biji telur.
  7. Sedia - secubit garam.

5 Cara Membuat Agar² Santan Pandan

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Agar² Santan Pandan pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Jus pandan dan air masukkan kedlm periuk.,masukkan gula, agar² serbuk, garam. Ketepikan dulu..
  2. Dlm mangkuk satu kan telur dan santan.. kacau bgi sebati dan tapiskan ke dlm periuk yg berisi air, agar² tdi.. Kacau sebati.
  3. Masak atas api yg sedikit besar.. Masak smpi agar² mendidih atau mengeleggak.. Masa ne kena berhati² ya, Jgn bgi aduanan melempah keluar...
  4. Biarkan adunan mengeleggak dlm 10 minit.. ttup api dan tuangkan ke dlm acuan yg sesuai... Acuan tu basahkan dulu ya dgn air.. Sejukkan sepenuh nya baru di potong...
  5. Agar yg dah siap Dan sedia di mkn,Walau pun KL hujan tapi laju jer agar² ne abis😁.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Agar² Santan Pandan ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!