Home

Resepi Air Jagung Sedap Mudah 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Air Jagung Sedap di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Jagung Sedap yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Air Jagung Sedap - resepipouler.com

5 Bahan - Bahan Resepi Air Jagung Sedap

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Jagung Sedap ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - x 1/2 sudu Kecik pati Air Jagung.
  2. Sedia 5 - x 1/2 sudu Kecik Susu Pekat Manis.
  3. Sedia - Sebucit Garam (bagi lemak).
  4. Sedia 1 Gelas - Ais.
  5. Sedia 150 ml - Air Masak (Coway).

2 Cara Memasak Air Jagung Sedap

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Jagung Sedap pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Tuang Pati Air Jagung di dalam Gelas, kemudian masukkan Susu Pekat Manis dan Garam.
  2. Kemudian masukkan Air dan kacau sebati, letak air dalam jug kecik bersama dengan seketul Ais kemudian Tarik macam kita buat Teh Tarik tu sehingga berbuih banyak kemudian bole lah tuang di dalam Gelas yang berisi ais tadi..ok siap bole di hidang dan minum dengan nyaman dan sedap😍😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Jagung Sedap ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!