Home

Cara Membuat Sweetcorn Yogurt Ice Stick Sedap 5 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sweetcorn Yogurt Ice Stick di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sweetcorn Yogurt Ice Stick yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Sweetcorn Yogurt Ice Stick - resepipouler.com

5 Bahan - Bahan Resepi Sweetcorn Yogurt Ice Stick

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sweetcorn Yogurt Ice Stick ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - yogurt.
  2. Sedia 1 batang - jagung direbus dan disagat.
  3. Sedia 1/2 tin - susu pekat.
  4. Sedia - Perisa jagung KHH Double Lion.
  5. Sedia - Air masak secukupnya.

4 Cara Memasak Sweetcorn Yogurt Ice Stick

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sweetcorn Yogurt Ice Stick pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Bahan bahan adalah seperti berikut. Jagung saya pakai satu sahaja, kalo nak lebih pun boleh.
  2. Campurkan jagung yg direbus dan disagat bersama sama 1 cawan Yogurt, kisar sebati. Terpulang nak halus mcm mana jagung tu ya..
  3. Satukan perisa jagung dan susu pekat. Kemudian baru masukkan jagung yg di blend bersama sama Yogurt tadi. Tambahkan air secukupnya. Dan boleh lah dimasukkan ke dalam bekas plastik ais krim Malaysia. Saya dapat dalam 7 stick setengah. Selamat mencuba.
  4. Siap..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sweetcorn Yogurt Ice Stick ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!