Home

Cara Memasak Apam pisang Mudah 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Apam pisang di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam pisang yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kalau banyak pisang yang dah masak dan takde orang makan, apa kata anda cuba resepi apam pisang Selain daripada buat untuk anak-anak, boleh anda guna resepi apam pisang gebu ni untuk. Terdapat pelbagai jenis sajian pisang termasuklah dalam bentuk kuih seperti apam. Proses pembuatannya juga mengambil masa yang pendek.

Apam pisang - resepipouler.com Sesiapa yang tak boleh makan telur @ alergik. PenulisresepimudahKategoriApamMasakanHidangan Melayu, Minum Petang, Pencuci MulutKaedah MasakanKukusKesukaranSederhana. Tapi itulah, nak buat Apam Pisang ini, untuk dapatkan rasanya tiada masalah.

6 Ingredients of Resepi Apam pisang

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam pisang ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - cwn tepung gandum 2 biji pisang(lenyek).
  2. Sedia 60 g - gula perang.
  3. Sedia 100 g - santan.
  4. Sedia 1 - sudu kecik baking powder.
  5. Sedia 1/4 - garam.
  6. Sedia 3 - sudu mkn minyak masak.

Cumanya nak menjadikan tekstur apam pisang gebu dan naik adalah sedikit sukar. Steamed caramel banana cake 蒸焦糖香蕉蛋糕 (apam pisang gula Sedapkan kek pisang kukus ni.tak terlalu manis. Cara Menanam Pisang - Berbagai macam buah memberikan banyak sekali manfaat untuk tubuh. Mengkonsumsi buah setiap hari sangatlah baik, karena kandungan nilai gizi yang besar membuat.

10 Step by Step Apam pisang

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam pisang pula. Simple saja cuma 10 langkah.

  1. Panas kan santan bagi suam2 je.
  2. Hancur kan pisaang.
  3. Masuk kan gula dan garam dlm santan tadi.
  4. Campur kan pisang dlm santan tadi.
  5. Tapis tepung dan baking powder.
  6. Masuk kaan dlm santan tadi,gaul sebati semua sekali.
  7. Last baru masukan minyak dan gaul sebati..
  8. Adunan tadi masukan kedalaam cup cake.
  9. Dan kukus selama 20 minit.
  10. Tadaaaa dah siap😄.

dicairkan dan disejukkan (saya guna minyak. Macam-macam pisang- Sebagai negara yang kaya akan sumber daya alam sudah wajar bila terdapat beragam buah penyumbang vitamin ini. Camilan olahan pisang ini memang terkenal gurih dan lezat. Pisang adalah nama umum yang diberikan pada tumbuhan terna raksasa berdaun besar memanjang dari suku Musaceae. Beberapa jenisnya (Musa acuminata, M. balbisiana, dan M. ×paradisiaca) menghasilkan buah konsumsi yang dinamakan sama.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam pisang ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!