Home

Resepi Apam coklat Sedap 14 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Apam coklat di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Apam coklat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hi Semua, bersua lagi kali ini, jom kita lihat resepi Apam kukus coklat. Teksturnya hampir sama seperti kek kukus coklat, tapi kita buat dalam versi mini. Hari ini saya nak menyediakan Apam Coklat kegemaran anak anak saya.

Apam coklat - resepipouler.com Cuti-cuti ni memang berapa kali ulang ke dapur tak taulah kan. Kadang tu tekak teringin juga nak makan apam atau muffin panas-panas kan. COD:penghantaran hanya di kawasan bandar seri permaisuri, bandar tun razak,bandar tasik selatan,sg besi ,bukit jalil ,kl.

14 Ingredients of Resepi Apam coklat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Apam coklat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A.
  2. Sedia 195 gm - susu cair.
  3. Sedia 125 gm - susu pekat.
  4. Sedia 115 gm - gula.
  5. Sedia 100 gm - minyak.
  6. Sedia 50 gm - serbuk koko.
  7. Sedia - Bahan B.
  8. Sedia 75 gm - tepung gandum.
  9. Sedia 1/2 - sk baking powder.
  10. Sedia 1/2 - sk soda bicarbonate.
  11. Sedia - Ayak sekali.
  12. Sedia C - Bahan.
  13. Sedia 2 - biji telur gred AA.
  14. Sedia 1 - sk esen vanilla.

Banyak toko obat kuat coklat soloco palsu harga murah, Efek Samping berbahaya. Permen Soloco - Obat Kuat Coklat. Karena banyaknya permintaan produk ini di pasaran, maka pada kesempatan kali. Order from Ikhlas Apam Balik online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay online or cash on.

5 Instructions Apam coklat

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Apam coklat pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Mula-mula campur bahan A.. Kacau sebati dan masak sehingga gula larut.. Tutup api dan biarkan sejuk.
  2. Selepas itu kacau bahan C sehingga berbuih Kemudian masukkan bahan A.
  3. Akhir sekali masukkan bahan B dan kacau sebati.
  4. Sediakan acuan lompang dan sapu sedikit minyak.. Tuang adunan dan kukus selama 15 minit.
  5. Sedia untuk dinikmati.

Apam balik adalah jajanan khas Malaysia yang biasanya dijual di pasar malam atau di pinggir jalan Lalu ada pula apam balik modern dengan isian susu kental manis, coklat meises, jagung manis dan. Apam balik adalah sejenis kuih apam berkulit tebal yang dibakar dengan lapisan mentega dan ditaburi inti kacang dan Sekarang, terdapat pelbagai perisa apam balik seperti coklat, vanila dan strawberi. Apam polkadot yang comel ini sangat seronok dibuat bersama keluarga! Cuba dulu ^_^ Dapatkan resipi penuh Apam Polkadot di: http. Deze gebruiker heeft ook gespeeld als Tempah / Beli kek, apam palkadot, bahulu, cheese tart, coklat, dan biskut raya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Apam coklat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!