Home

Cara Membuat Bruschetta Ikut Sukahati Enak 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Bruschetta Ikut Sukahati di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bruschetta Ikut Sukahati yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Bruschetta Ikut Sukahati - resepipouler.com

9 Bahan - Bahan Resepi Bruschetta Ikut Sukahati

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bruschetta Ikut Sukahati ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Roti French Loaf atau lain pun boleh je. Gambar roti sourdough.
  2. Sedia - Topping.
  3. Sedia - Setengah bawang holland - cincang.
  4. Sedia - Ayam cincang ikut suka byk mana.
  5. Sedia 1 - biji tomato - potong kiub kecil.
  6. Sedia - Keju jenis mozarella.
  7. Sedia - Garam & seasoning jika mahu.
  8. Sedia - Serbuk parsley kering untuk hiasan jika mahu.
  9. Sedia Sedikit - minyak zaitun utk tumis topping.

9 Cara Membuat Bruschetta Ikut Sukahati

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bruschetta Ikut Sukahati pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Panaskan minyak zaitun. Tak perlu tunggu lama sebab minyak zaitun cepat panas ya. Masukkan ayam cincang dan gaul..
  2. Agak ayam masak, masukkan bawang hollang. Gaul hingga bawang layu. Masukkan garam utk rasa. Ketepikan bila dah masak. Topping dah siap..
  3. Panaskan oven sekitar 175-180C ikut oven masing-masing. If guna air fryer panaskan 5 min, 170C..
  4. Potong roti jika guna french loaf atau sourdough atau apa apa roti yg ada. Potong dalam 6-7 keping, budget lah 2 keping seorang..
  5. Mula letak topping atas roti. Letak ayam & bawang tadi, diikuti letak tomato. Letak keju mozarella diatas tomato..
  6. Hias dengan daun parsley kering..
  7. Bakar dalam 15min untuk oven atau 10min untuk air fryer atau hingga keju utk cair. Jangan lama sangat ya, nanti roti tu keras sgt..
  8. Jika tiada oven & air fryer - panaskan pan, letak roti yang dah ada topping tadi & tutup pan untuk cairkan keju tu, api perlahan sahaja..
  9. Dah siap, boleh ngapp!!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bruschetta Ikut Sukahati ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!