Home

Resepi Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Sekarang ni macam-macam versi aiskrim Malaysia yang dijual kan? Terbaru, ada aiskrim Malaysia ala Magnum yang makin viral. Rasa aiskrim ini juga sangat memuaskan kerana anda dapat menikmati kombinasi aiskrim susu penuh krim dan kaya dengan vanila bersama coklat yang pekat.

Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia - resepipouler.com Kini anda boleh membuat aiskrim ini sendiri dan menikmatinya bila-bila masa di rumah tanpa perlu berbelanja lebih. Viral betul aiskrim Malaysia ala Magnum ini. Coklat keras di luar, di dalamnya ada aiskrim lembut.

10 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan-bahan kisar :.
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 1/2 tin - susu pekat - kurangkan jika tidak suka manis.
  4. Sedia 1 - sudu besar ovalette.
  5. Sedia 1 - sudu kecil esen vanila.
  6. Sedia 250 gm - coklat masakan - Beryls dark choc.- teknik double boiler.
  7. Sedia - Mesti ada :.
  8. Sedia - Plastik aiskrim malaysia.
  9. Sedia - Piping bag.
  10. Sedia - Pembaris atau kad keras.

Antara yang menjadi mangsa adalah ais krim Magnum. Bagi mengelakkan sebarang kekeliruan ini, pihak JAKIM telah memberikan penjelasan mengenai Selaku agensi pensijilan halal, saranan pihak kami utamakanlah produk ais krim yang mempunyai Sijil Pengesahan/Logo Halal Malaysia atau Logo. aiskrim malaysia viral mudah dan sedap. cik dadida. Magnum Chocolate menjual Aiskrim kelapa dan strawberi Magnum Chocolate sell Popsicle sell ice cream.

5 Cara - Cara Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. 1. Double boiler coklat hingga cair, biarkan suam.
  2. 2. Masukkan semua bahan dalam blender kisar hingga halus 1-2 minit sahaja, ketepikan.
  3. 3. Kemudian masukkan coklat cair ke dalam piping bag, gunting hujungnya 4. Ambil satu plastik aiskrim, picit coklat kemudian guna kad keras atau pembaris, lurut rata coklat hingga ke bawah.
  4. 5. Akhir sekali, tuang sahaja aiskrim putih seperti biasa, tidak perlu risau memang tidak akan bercampur 6. Simpul kemas, simpan dalam peti ais di bahagian sejuk beku semalaman..
  5. 6. Sedia menikmati.

Cara mudah untuk mengasilkan Aiskrim Ala Magnum viral secara homemade. Paling terbaru, Aiskrim Ala Magnum pula mencuri perhatian ramai. Bagi yang ingin mencuba, saudari Raja Amanina ada kongsikan resipinya. Jom cuba buat aiskrim vanilla coklat ala-ala magnum ni! yang penting mudah dan sedap dinikmati pada hari-hari yang panas terik ini. Ratakan coklat tersebut di dalam plastik aiskrim dan tuang vanila aiskrim yang dipukul tadi ke dalam plastik aiskrim.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim Magnum Vanila Versi Malaysia ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!