Home

Cara Membuat Air Sirap Bandung Markisa Sedap 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air Sirap Bandung Markisa di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air Sirap Bandung Markisa yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Malaysia, Singapore and Brunei. Sejak lama terkurung dekat rumah ni kekadang rasa teringin nak minum air sedap-sedap kan? Mana peminat sirap bandung soda bolehlah cuba buat sendiri.

Air Sirap Bandung Markisa - resepipouler.com Selepas itu masukkan air aiskrim soda, esen vanila dan sedikit garam. Kemudian masukkan satu tin susu cair. Perlu mengacau segera susu pada ketika ini kerana tidak.

4 Ingredients of Resepi Air Sirap Bandung Markisa

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air Sirap Bandung Markisa ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - sudu Sirap ros.
  2. Sedia 1 - biji markisa.
  3. Sedia 1-2 - sudu susu pekat.
  4. Sedia - Ais ketul.

Bandung, sirap bandung, or air bandung is a drink popular in Southeast Asia and Indian subcontinent, notably in India, Malaysia, Singapore and Brunei. It consists of evaporated milk or condensed milk flavoured with rose syrup (rose cordial), giving it a pink colour. Selalunya air sirap antara menu popular setiap kali hari raya. Tapi, apa kata kita ubah sedikit air sirap anda itu.

2 Step by Step Air Sirap Bandung Markisa

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air Sirap Bandung Markisa pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Bancuhkan air sirap didalam gelas, kemudian masukkan 1-2 sudu susu pekat mengikut citarasa kemanisan. Belah buah markisa dan keluarkan biji yang di dalam buah tersebut.
  2. Masukkan air sirap bandung ke dalam gelas, masukkan buah markisa dan ais ketul. Sedia untuk diminum..

Mana tahu kalau kita hidang air sirap Tapi resipi yang nak dikongsikan kali ini bukan sirap bandung biasa je. Kalau nak kasi power, campur dengan soda. Sirap bandung ialah sejenis minuman yang khusus terdapat di Malaysia. Ia merupakan minuman yang mencampurkan air sirap bersama susu. The go-to choice for sirap bandung-flavoured e-juice.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air Sirap Bandung Markisa ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!