Home

Resepi Jus Nanas Hip Hip Horay Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Jus Nanas Hip Hip Horay di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Jus Nanas Hip Hip Horay yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Jus Nanas Hip Hip Horay - resepipouler.com

5 Ingredients of Resepi Jus Nanas Hip Hip Horay

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Jus Nanas Hip Hip Horay ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 gm - buah nanas.
  2. Sedia 150 ml - ais kosong / ais krim soda.
  3. Sedia 2 - sdb madu / gula (ni kak del skip sebab tengah diet kan).
  4. Sedia - Setitik pewarna biru makanan.
  5. Sedia - Secubit chia seed untuk hiasan.

4 Cara Memasak Jus Nanas Hip Hip Horay

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Jus Nanas Hip Hip Horay pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Masukkan nanas, air dan gula dalam pengisar. Kisar hingga halus..
  2. Separuh jus letakkan pewarna biru dan kacau rata. Masukkan jus berwarna biru ke dalam gelas dan tambahkan jus asli nanas pula..
  3. Taburkan chia seed untuk hiasan..
  4. Tips: Kak del suka makan serat-serat nanas tu. Jika nak tapis pun boleh..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Jus Nanas Hip Hip Horay ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!