Home

Resepi Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer Enak 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer - resepipouler.com

9 Bahan - Bahan Resepi Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Buttercup 1 Cup.
  2. Sedia - Gula halus/kastor 3/4 cup.
  3. Sedia - Haw Flakes @ Asam Manis 2 pek.
  4. Sedia - Biskut Marrie 2 Cup (hancurkan).
  5. Sedia - Telur 5 Biji Gred A.
  6. Sedia - Baking Powder 1sk.
  7. Sedia - Pewarna Terpulang Color x 2 color.
  8. Sedia - Esen Vanila 1sb.
  9. Sedia - Susu pekat 2 sb.

5 Instructions Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Mixer buttercup + gula hingga kembang berwarna putih. Kemudian masukkan telur. Pecah kan telur terlebih dahulu. Masukkan 1 per satu.
  2. Hancurkan biskut marrie guna blender kasar atau drymill hingga dapat kuantiti serbuk marrie 2 cup. Kemudian campurkan sekali dengan adunan butter gula dan telur tadi.
  3. Putar lagi. Masukkan esen vanila, baking powder, susu pekat. Dah sebati bahagikan acuan menjadi 2 bahagian. Bahagikan mengikut color. Saya buat 1 hijau dan 1 lemon yellow.
  4. Sementara tu standby loyang, mulakan lapisan pertama, bakar guna AF selama 5 min untuk setiap lapisan. Lapisan pertama bakar 5 minit kemudian keluarkan susunkan haw flakes. Ulangi hingga hapis melapis. Guna suhu 160 untuk 5 min setiap lapisan. Ulangi hingga habis. Lapisan terakhir bakar lagi sekali suhu 120 untuk 20 minit guna air fryer..
  5. Selamat mencuba ❤️.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek Lapis Masam Manis Versi AirFryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!