Home

Cara Memasak Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Jadi hubby beli jagung di dalam tin dan saya berpesan supaya beli jagung yang bukan berkrim. Hubby beli mengikut apa yang diberi oleh adik di kedai runcit dan bila dibuka tin, ianya memang jagung berkrim. Hari ni saya nak kongsikan pula satu lagi resepi yang diperbuat daripada durian iaitu resepi durian crepe yang sedap dan sangat berkrim.

Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) - resepipouler.com Apa kata kali ini korang cuba resepi Jagung Cheese Leleh viral yang memang sedap gila ni! Resepi yang dikongsikan oleh Siti Nabilah Jamaluddin ini memang senang untuk dibuat. Manfaat Rebusan Air Jagung - Air rebusan jagung ternyata memiliki berbagai macam khasait untuk obat penyakit berbahaya, seperti Cara membuat cara membuat air rebusan jagung: Jagung muda dikupas dan direbus hingga mendidih, kemudian disaring.

6 Ingredients of Resepi Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3-4 - sudu air gula nisan/melaka pekat.
  2. Sedia 1/4 cawan - susu cair.
  3. Sedia 5 - sudu jagung creamer.
  4. Sedia - kordial jagung.
  5. Sedia - ais batu secukupnya.
  6. Sedia 2 - scoop ais krim vanila.

Harga Jagung - Jagung merupakan salah satu komoditas pertanian yang jumlahnya melimpah di Indonesia. Hal ini menjadikan jagung sebagai salah satu bahan makanan utama di Indonesia. Selain mudah ditemukan, harga jagung di Indonesia juga relatif lebih. A wide variety of jagung options are available to you Puding kelapa bersama jagung enak dijadikan sebagai pencuci mulut.

3 Cara Membuat Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2)

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Mula-mula masukkan air gula dahulu,kemudian diikuti dengan ais batu dan susu cair...
  2. Untuk lapisan seterusnya tambahkan pula kordial jagung,jagung creamer dan akhir sekali aiskrim vanila....
  3. Siap dihidangkan......

Bukan sahaja mudah disediakan malah rasanya yang enak, lemak dan berkrim pasti akan Gunakan periuk yang lain untuk memukul telur bersama santan sawit, susu dan air. Banyak betul makanan dan minuman yang viral dalam bulan Ramadan ni kan? Salah satunya adalah air jagung yang menjadi bualan ramai orang. Macam mana nak hasilkan air jagung yang betul-betul sedap dan tidak hanya berasakan pewana semata-mata? Percaya enggak kalau air rebusan tumbuhan jagung punya manfaat yang sangat hebat?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Air jagung berkrim 3layer #minuman(minggu ke 2) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!