Home

Cara Memasak Aiskrim Roti Kepit Sedap 3 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Aiskrim Roti Kepit di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim Roti Kepit yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Aiskrim Roti Kepit - resepipouler.com

3 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim Roti Kepit

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim Roti Kepit ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 keping - roti gardenia.
  2. Sedia 4 - scop aiskrim vanila (apa apa perisa pun boleh).
  3. Sedia 1 - sudu kecil mix colour rice/chocolate rice.

2 Cara - Cara Aiskrim Roti Kepit

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim Roti Kepit pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Scopkan aiskrim dan letakkan atas roti. Saya letak 4 scop. Nak letak lebih pun boleh. Untuk nampak menarik boleh guna aiskrim warna warni. Saya kebetulan ada vanila je..
  2. Taburkan mix colour rice atau chocolate rice atau apa apa saja yang ada. Amik lagi sekeping roti dan tutup atasnya kemas kemas. Tadaaaa! Dah boleh makan aiskrim roti kepit. Hati hati bila makan nanti kang bocor aiskrim kat bawah. 😜 SELAMAT MENCUBA! 😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim Roti Kepit ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!