Home

Cara Memasak Sotong Masak kicap Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sotong Masak kicap di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sotong Masak kicap yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. SOTONG MASAK KICAP SIMPLE DARI M. Masukkan cili kisar tumis sampai pecah minyak. Lauk Sotong Masak Kicap ini pasti akan menggamit selera sesiapa saja dengan rasanya yang masam-masam manis dan teksturnya yang lembut.

Sotong Masak kicap - resepipouler.com Kalau anda mencari sedikit kelainan untuk masakan sotong bolehlah mencuba. Masukkan kicap pekat, kicap manis, susu pekat, sos tomato dan sos tiram. Download Now. saveSave Sotong Masak Kicap For Later.

11 Bahan - Bahan Resepi Sotong Masak kicap

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sotong Masak kicap ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - inci halia(hiris).
  2. Sedia 1 - biji bawang besar(hiris).
  3. Sedia 2 ulas - bawang putih (hiris).
  4. Sedia 2 batang - lada merah(hiris).
  5. Sedia 1 batang - serai(titik).
  6. Sedia 1 - sudu serbuk kunyit.
  7. Sedia 1 - sudu serbuk lada hitam.
  8. Sedia 3 - sudu kicap pekat.
  9. Sedia - minyak.
  10. Sedia - garam.
  11. Sedia daun - sup.

Resepi Sotong Masak Kicap Sumber @shielarusly_jspictures #viral #resepi #ramadanvlog Sotong masak kicap bersama kentang (Video Step by Step) Bahan-bahan: bawang merah dihiris bulat. Kali ini saya inginkan kongsikan Tazkirah Zohor oleh Ustazah Ros Izanuri. Ujian kubur pasti akan dilalui oleh setiap insan bernyawa. Semalam sempat jugakla masak lauk ayam masak kicap.

3 Cara Memasak Sotong Masak kicap

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sotong Masak kicap pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Panas kan minyak goreng bahan hiris dan serai smpai wangi,masukkn sotong,serbuk kunyit,serbuk lada hitam,gaul sebati...
  2. Tambah sedikit air dan msukkn kicap pekat garam gaul sebati hingga mendidih...
  3. Perasakan dgn garam dan hias dgn daun sup @ daun bawang...

Sebenarnya ada banyak versi nak masak kicap nih. Tapi untuk orang Johor macam Dya, mama selalu masak kicap jenis simple je. RESEPI IKAN MASAK KICAP (cara sama macam ayam masak kicap juga). Jom cuba masak daging korban blackpaper. Kredit: khairulaming Beli barangan keperluan secara online tak perlu keluar rumah!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sotong Masak kicap ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!