Home

Resepi Ikan Siakap 3 Rasa Sedap 17 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ikan Siakap 3 Rasa di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ikan Siakap 3 Rasa yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bila ikan siakap, terfikir di hati tak kan lah nak goreng garam kunyit jer. Kalau ikut Nana, dia hendak goreng sahaja. Jadi bila saya buat keputusan untuk Jadi saya masak main letak jer ikut apa yang ada di dapur.

Ikan Siakap 3 Rasa - resepipouler.com Siap dicurahkan kuah ini atas badan ikan. Kami percaya rata-rata masyarakat kita sangat menggemari menu istimewa ini. Nampak warna merah lebih kurang dengan masakan merah/pedas namun apa yang menambahkan kelainan adalah menu ini ditambah dengan campuran.

17 Bahan - Bahan Resepi Ikan Siakap 3 Rasa

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ikan Siakap 3 Rasa ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 17 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - ekor ikan siakap(sederhana besar).
  2. Sedia - Garam, kunyit dan tepung jagung.
  3. Sedia 4 ulas - bawang putih.
  4. Sedia 5 - biji cili padi(skip sebab anak tidak makan pedas).
  5. Sedia 1 - btg serai.
  6. Sedia 1 - inci halia.
  7. Sedia 4 - sb sos tomato.
  8. Sedia 2 - sb sos cili.
  9. Sedia 1 - sb sos tiram.
  10. Sedia Sedikit - minyak bijan.
  11. Sedia 1 - biji bawang besar.
  12. Sedia 1 - biji tomato.
  13. Sedia 3 - jenis lada benggala (untuk warna).
  14. Sedia Daun - limau purut.
  15. Sedia - Air secukupnya.
  16. Sedia - Garam & perasa.
  17. Sedia - Minyak untuk menumis.

Setiap hari semua suri rumah pasti akan memikirkan apa yang ingin dimasak untuk menjamu suami dan anak-anak. Jika dimasak menu makanan yang sama saja tentulah ahli keluarga akan jemu melihatnya. Dalam kuali berlainan, masukkan sedikit minyak gorengan ikan tadi dan tumis bawang merah, bawang putih, cili padi dan halia hingga layu. Jom cuba :-) vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv Visit Our Channel For More : More Exciting Video For Watching : Resepi Siakap Stim Ala Thai Resepi Gulai Tempoyak Ikan Patin Mee Goreng Basah Simple Asam Pedas Ikan Patin Ala Kampung Resepi Labu.

5 Cara - Cara Ikan Siakap 3 Rasa

Dah ada 17 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ikan Siakap 3 Rasa pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan. Sila lihat gambar kedua untuk potongan bahan. Saya lebihkan sos tomato sebab anak saya tidak makan pedas. Bahan disitu, puan puan boleh ubahsuai ikot citarasa masing2. Sos ikan pun boleh digunakan pada yang suka. Daun limau dibuang batang tengah..
  2. Ikan siakap saya buang isi perut dan belah “butterfly”. Boleh google okay😬. Kepala dan ekor saya tidak buang. Lumurkan luar dalam dengan garam dan kunyit. Panaskan minyak. Bila minyak betul-betul sudah panas, baru oleskan tepung jagung ke ikan luar dan dalam dan terus goreng. Goreng hingga perang keemasan..
  3. Untuk sos 3 rasa. Panaskan minyak, tumis bawang, halia, serai hingga naik bau. Kemudian tuang bahan sos. Kacau rata..
  4. Masukkan air, kacau lagi. Tunggu mendidih. Masukkan bahan bahan potong.. kacau sekejAp dan tutup api dapur. Sos siap!.
  5. Tuangkan keatas ikan dan boleh dihidangkan segera. Selamat mencuba!😊.

Tepung rangup serbaguna Bestari perisa pedas. Cara penyediaan: Lumur tepung pada ikan. Hasilnya, luar ikan jadi rangup dan rasa pedas. Nah, Kak Long kongsikan rahsia ni ye. In Malaysia and Singapore,Fish head curry (Chinese and Indian roots) is a dish where the head of an Ikan Merah (red snapper, literally "Red fish"),is semi-stewed in a Kerala-style curry with assorted vegetables such as okra and brinjals and.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ikan Siakap 3 Rasa ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!