Home

Cara Memasak Lala masak masam manis Mudah 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Lala masak masam manis di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Lala masak masam manis yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Selamat datang ke channel Dapur Biru! Dalam video kali ini, kami akan berkongsi resipi lala masak masam manis / sweet & sour clam yang lazat! Bahan-bahan untuk buat Lala Masak Masam Manis ni.

Lala masak masam manis - resepipouler.com Kalau korang yang teringin masa ikut menu dan cara Fattah masak boleh je ye sebab beliau kongsikan resipinya di sini, korang boleh cuba sendiri, baru tahu hasilnya. Masak lala tanpa menggunakan minyak.tutup kuali dan biakan seketika. sehingga lala masak. Masukkan lala di mangkuk dan asingkan airnya dimangkuk yang lain.

11 Ingredients of Resepi Lala masak masam manis

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Lala masak masam manis ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 gram - lala.
  2. Sedia 1/2 - biji bawang holland dihiris.
  3. Sedia 2 - biji bawang putih dicincang.
  4. Sedia 1 - inci halia dihiris.
  5. Sedia 4 - sudu besar sos cili.
  6. Sedia 2 - sudu besar sos tomato.
  7. Sedia 1 - sudu besar sos tiram.
  8. Sedia 1 - sudu besar tepung jagung dilarutkan dalam 1 cawan air.
  9. Sedia 1 - sudu besar gula.
  10. Sedia - Secubit garam.
  11. Sedia 1 - biji lada merah.

Resepi Lala Masak Pedas ni sangat mengingatkan Che Nom kepada Kg Baru, Kuala Lumpur. Kami sekeluarga selalu ke sana di hujung minggu Kami sekeluarga selalu ke sana di hujung minggu untuk makan hidangan ala Thai di sana. Selalunya lauk lala masak pedas ni pasti dipesan dalam menu. Resepi kali ini adalah fillet ikan masak masam manis citarasa melayu.

5 Cara - Cara Lala masak masam manis

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Lala masak masam manis pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Tumis halia dan bawang putih..
  2. Masukkan sos cili, sos tomato, sos tiram dan gula..
  3. Masukkan lala..
  4. Masukkan tepung jagung yang dilarutkan dalam air..
  5. Setelah lala masak. Masukkan telur. Tambah garam secukup rasa..

Ia banyak disediakan di hotel-hotel kerana rasanya yang sangat versatile dan cara penyediaannya juga sangat mudah. Malahan kanak-kanak juga sukakannya kerana fillet ikan yang lembut tanpa tulang dan juga sedap dimakan. See more ideas about Food, Malaysian food, Recipes. Order from De' Masam Manis Cafe online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews. Food sedap but need menu for tambah nasi putih and optional add on rice.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Lala masak masam manis ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!