Home

Resepi Aiskrim vanila solero Enak 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Aiskrim vanila solero di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Aiskrim vanila solero yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Aiskrim Malaysia SOLERO lime ni agak susah sikit nak buat sebab kalau Salah buat tak jadi SOLERO split lime & vanilla tu. Harini cikbee buat aiskrim solero yang sama sebijik dengan kita beli kat kedai. Video kali ini sarah kongsikan cara nak buat aiskrim Solero.

Aiskrim vanila solero - resepipouler.com Bagi peminat Aiskrim perisa Lime & Vanilla Solero, yang rasanya lemak berkrim, masam-masam manis boleh cuba buat sendiri aiskrim ni dirumah. "Musim panas ni memang terasa nak makan aiskrim je… Kalau beli sorang satu mesti tak cukup kalau dapat kat budak-budak ni.". Anak-anak selalunya memang minat betul dengan aiskrim vanila. Hanya membayangkan rupanya saja sudah cukup untuk membuatkan kita rasa terliur - apatah lagi bagi mereka yang sedang merasa dahaga.

15 Bahan - Bahan Resepi Aiskrim vanila solero

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Aiskrim vanila solero ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan hijau:.
  2. Sedia 3 gelas - air.
  3. Sedia 6 - sdb gula.
  4. Sedia 2 - titis pewarna hijau.
  5. Sedia 3 - sdb serbuk lime.
  6. Sedia 3 - sdb tepung jagung.
  7. Sedia - Bahan vanila:.
  8. Sedia 1 tin - susu cair.
  9. Sedia 1 tin - susu pekat.
  10. Sedia 3 - sdb gula.
  11. Sedia 1 - sdb esen vanila.
  12. Sedia 1 - sdb ovalette.
  13. Sedia Sedikit - air.
  14. Sedia 2 - sdb tepung jagung.
  15. Sedia - Secubit garam.

Anda peminat ais krim dan teringin nak buat ais krim sendiri di rumah? Sebenarnya cara buat aiskrim homemade sangat mudah dan sedap sama rasa macam yang anda beli di kedai kalau ikut resepi. Fenomena pelbagai resepi aiskrim malaysia yang viral yang sangat menyelerakan menjadi buruan pencinta aiskrim. Koleksi resepi kesemua aiskrim yang sedap ini dikumpul untuk panduan anda!

7 Cara - Cara Aiskrim vanila solero

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Aiskrim vanila solero pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Bahan hijau: masukkan semua bahan ke dalam periuk. Kacau hingga sebati. Panas hingga warna bertukar menjadi hijau jernih..
  2. Angkat dan ketepikan..
  3. Bahan vanila: masukkan semua bahan ke dalam periuk. Kacau hingga sebati. Panas dan kacau hingga masak dan pekat..
  4. Angkat dan ketepikan.
  5. Bila kedua2 bahan sejuk, boleh lah di isi ke dalam plastik aiskrim..
  6. Masukkan ke dalam freezer untuk disejukbeku..
  7. Siap untuk dihidang..

Resepi Aiskrim Malaysia Ala Magnum ini sangat mudah untuk disediakan kerana anda hanya Rasa aiskrim ini juga sangat memuaskan kerana anda dapat menikmati kombinasi aiskrim susu penuh. Mesti anda pernah dengar petua kononnya kalau kena tonsil bengkak kena makan aiskrim vanila untuk hilangkan rasa sakit dan sembuhkan bengkak tersebut. Kaalu suka perisa lain boleh letak apa-apa perisa yg anda suka. Utk aiskrim ni saya warnakan utk nmpk lebih menarik. Saya guna susu everyday, jadi org dewasa pun.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Aiskrim vanila solero ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!