Home

Resepi Nasi Tomato Sedap 18 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Nasi Tomato di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Tomato yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Agak-agak kalau buat sendiri susah tak?". Asyik makan nasi biasa je, sesekali teringin juga tekak ni nak makan nasi tomato kan? On Trip.com, you can find out the best food and drinks of Nasi Kandar Tomato in KedahLangkawi.

Nasi Tomato - resepipouler.com Nasi tomato ni salah satu nasi kegemaran anak saya sebab nasi ni ada warna. Selalunya dia memang suka makan nasi ni semata je tanpa lauk dan kuah sebab nasi ni dah ada rasa. Популярный Ресторан Nasi Kandar Tomato расположен на Пантай Сенанг (Pantai Cenang) на острове LANGKAWI, Малайзия 🇲🇾. Nasi Tomato boleh dihidangkan pada kenduri kendara, atau pun untuk makan tengah hari mahupun makan malam bersama seisi keluarga anda.

18 Bahan - Bahan Resepi Nasi Tomato

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Tomato ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 18 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - Cup Beras.
  2. Sedia 30 g - Bawang Merah kecil dihiris nipis.
  3. Sedia 15 g - Bawang putih dihiris nipis.
  4. Sedia 10 g - Halia di cencang halus.
  5. Sedia 3 - Biji Bunga cengkih.
  6. Sedia 3 - biji Pelaga.
  7. Sedia 2 - biji Bunga Lawang.
  8. Sedia 1 Batang - kulit kayu manis.
  9. Sedia 3 Helai - Daun bay.
  10. Sedia 3 Sudu makan - Marjerin.
  11. Sedia 2 Sudu makan - Ghee Minyak sapi.
  12. Sedia 150 g - Tomato Di Di potong dadu kecil.
  13. Sedia 4 Sudu makan - Tomato Chopped/Tomato puri.
  14. Sedia 1 - Kiub Knorr Chicken Cube non msg.
  15. Sedia 1 - Sdk Garam bukit.
  16. Sedia 5 Helai - daun Sup.
  17. Sedia 150 ml - Susu Cair.
  18. Sedia 500 ml - Air (Sesuaikan dengan jenis beras).

Resepi ini dikongsikan oleh Nasariah Aziz dan telah. Order from Nasi Tomato Batu Lanchang online or via mobile app We will deliver it to your home or office Check menu, ratings and reviews Pay online or cash on delivery. Nasi tomato is often paired with ayam masak merah." "Nasi tomato - rice cooked with tomato sauce or paste, milk, dried spices, and a sautéed rempah base of garlic, onions, ginger. Download Nasi tomato stock photos at the best stock photography agency with millions of premium high quality, royalty-free stock photos, images and pictures at reasonable prices.

8 Instructions Nasi Tomato

Dah ada 18 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Tomato pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Sediakan semua bahan-bahan.
  2. Cuci beras dan Toskan.
  3. Panaskan Marjerin dan minyak sapi, Tumiskan bawang merah, bawang putih, Halia, Cengkih, Pelaga, Bunga Lawang, kayu manis dan Daun bay, tumis hingga harum dan keperangan..
  4. Tuangkan susu cair,tomato, chicken Cube,Garam,tomato Chopped/Tomato puri.
  5. Tuangkan air,kacau sebati dan masak hingga mendidih..
  6. Tuangkan kedalam beras, kacau sebati. Dan Masak Beras dalam rice cooker..
  7. Gaul perlahan setelah nasi masak..
  8. Nasi Tomato Sedia dihidangkan. Selamat mencuba dan semoga berjaya 😘😘😘.

The Penang Nasi Tomato , or tomato rice, is a rice dishes that is similar to nasi kandar. While nasi kandar is sold mostly by the Indian Muslims, nasi tomato is more popularly sold by Malay hawkers. Nasi tomato is often paired with ayam masak merah." INTRODUCTION Per Wikipedia on Malaysian cuisines, it was stated that Nasi tomato or tomato rice : "Nasi tomato - rice cooked with tomato. Restoran Nasi Kandar Al Aiman, Bandar Baru Baron, Kuah, Langkawi. Kalau dah pandai masak nasi tomato ni nanti boleh ubahsuai ikut selera masing-masing ye 🙂.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Tomato ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!