Home

Cara Membuat Bihun Goreng Seafood Noxxa Sedap 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Bihun Goreng Seafood Noxxa di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Bihun Goreng Seafood Noxxa yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Itu dia Pressure Cooker Noxxa kita siap boleh buat Bihun Goreng Steam lagi. Tak payah rendam dah masuk je dalam periuk ni, lembut dah bihun. 👍🏼Tak payah Gas. Yummy Recipes Yummy Food Malay Food Shrimp Dishes Noodles Seafood Easy Meals Ethnic Recipes Prawn Dishes.

Bihun Goreng Seafood Noxxa - resepipouler.com Kalau aku karena masih sedikit sibuk.masih dengan menu yang simple-simple dulu ya.teman-teman.semoga menjelang puasa nanti bisa lebih banyak waktu memasak macam-macam. Nah.kali ini menu sarapan yang mewah.hihi. Bihun Goreng is a popular hawker food where it is usually served on banana leaves similar to pancit habab together with makeshift chopsticks made with two lidi sticks.

18 Bahan - Bahan Resepi Bihun Goreng Seafood Noxxa

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Bihun Goreng Seafood Noxxa ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 18 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 200 gm - bihun.
  2. Sedia 6 - ekor udang saiz sederhana.
  3. Sedia 3 - ekor sotong - dipotong bulat.
  4. Sedia 1 keping - tauhu - dipotong petak.
  5. Sedia 4 - pokok sawi kecil.
  6. Sedia 2 helai - kubis panjang - dipotong kecil.
  7. Sedia 2 - tangkai daun sup - dihiris.
  8. Sedia 1/8 sudu teh - garam atau ikut citarasa.
  9. Sedia 1 1/2 cawan - air.
  10. Sedia - Minyak untuk menumis.
  11. Sedia - Bahan Sos:.
  12. Sedia 3 sudu makan - kicap manis.
  13. Sedia 3 sudu makan - sos cili.
  14. Sedia - Bahan Kisar:.
  15. Sedia 10 - tangkai cili padi.
  16. Sedia 3 - biji bawang merah.
  17. Sedia 2 ulas - bawang putih.
  18. Sedia 1 - inci halia.

It is usually it is prepared with garlic, shallots, dried shrimps and chopped vegetables in sweet soy sauce. Bihun goreng is an Indonesian fried or stir-fried noodle dish, well known in Chinese Indonesian and Javanese cuisine. Lihat juga resep Capcay bihun goreng enak lainnya. Resep 'bihun goreng cina' paling teruji.

6 Step by Step Bihun Goreng Seafood Noxxa

Dah ada 18 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Bihun Goreng Seafood Noxxa pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Panaskan minyak di dalam periuk Noxxa. Tekan butang Stir Fry dan On. Goreng tauhu sehingga garing. Angkat dan ketepikan..
  2. Dengan menggunakan lebihan minyak goreng tauhu tadi, tumis bahan kisar sehingga naik bau dan garing. Masukkan sotong dan udang. Kacau rata dan perasakan dengan garam. Tambahkan kicap manis..
  3. Kemudian masukkan sos cili, sayuran (simpan sedikit), bihun dan air. Tutup periuk..
  4. Tekan butang Steam sebanyak enam kali (enam minit). Tunggu sehingga masak..
  5. Buka penutup periuk Noxxa dan tekan butang Stir Fry. Kaup balikkan bihun dengan dua senduk kayu. Akhir sekali taburkan daun sup dan lebihan sayur. Gaul sebati..
  6. Taburkan tauhu goreng tadi dan sedikit hirisan cili merah. Sedia untuk dinikmati..

Bihun goreng seafood ala chinese food. Dulu, bihun goreng dan mie rebus adalah dua makanan yang sering sekali dibuat Ibu kala kami semua masih kecil. Murah, porsi besar, lauk sayur dalam Dibesarkan dengan bihun goreng, maka makanan ini menjadi salah satu favorit. Saya bahkan bisa menghabiskan bihun sewajan sendiri dalam sekejap. bihun goreng nutrition facts and nutritional information. Resep bihun goreng yang beragam. dengan bumbu lengkapnya, cocok untuk variasi hidangan sederhana Olahan bihun goreng dengan aneka rempah pilihan dan bahan-bahan berkualitasnya dapat membentuk kualitas rasa yang sedap tiada duanya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Bihun Goreng Seafood Noxxa ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!