Home

Resepi Thai Seafood Dipping Sauce Enak 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Thai Seafood Dipping Sauce di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Thai Seafood Dipping Sauce yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Thai Seafood Dipping Sauce - resepipouler.com

8 Ingredients of Resepi Thai Seafood Dipping Sauce

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Thai Seafood Dipping Sauce ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 18 - tangkai cili padi merah & hijau.
  2. Sedia 4 ulas - bawang putih.
  3. Sedia 1 keping - hirisan halia.
  4. Sedia 2-3 - biji limau nipis.
  5. Sedia daun - ketumbar secukupnya.
  6. Sedia 5 - sudu besar sos ikan.
  7. Sedia 3 - sudu besar sos thai.
  8. Sedia 2 - sudu besar gula.

7 Instructions Thai Seafood Dipping Sauce

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Thai Seafood Dipping Sauce pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Ini adalah bahan persiapan. Banyak kan cili padi dia. Boleh kurangkan jika tidak mahu terlalu pedas.
  2. Pertama sekali, tumbuk cili padi dan bawang putih hingga lumat..
  3. Kemudian masukkan 1 keping hirisan halia untuk rasa yang lebih mencabar. Tumbuk hingga lumat juga..
  4. Setelah itu, masukkan 2-3 biji jus limau nipis..
  5. Masukkan gula, sos ikan dan sos thai mengikut sukatan yang diberikan. Lepastu, kacau gunakan batu lesung atau sudu untuk sebatikan..
  6. Last sekali, masukkan daun ketumbar. Tumbuk atau gesek manja je..
  7. Try makan dengan kerang ke, stim udang ke.. sedap sungguh. Selamat mencuba!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Thai Seafood Dipping Sauce ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!