Home

Cara Memasak Creamy Mushroom Potato soup Cepat 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Creamy Mushroom Potato soup di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Creamy Mushroom Potato soup yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Creamy Mushroom Potato soup - resepipouler.com

14 Bahan - Bahan Resepi Creamy Mushroom Potato soup

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Creamy Mushroom Potato soup ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 7 - ketul Mushroom(hiriskan).
  2. Sedia 1 - bawang holland(potong dadu kecik-kecik).
  3. Sedia 3 - ketul Potato(potong dadu kecik-kecik).
  4. Sedia 1 tin - Campbells Mushroom.
  5. Sedia 1 tsp - Garam(secukupnya).
  6. Sedia 1 tsp - Serbuk Lada hitam(secukupnya).
  7. Sedia 2 - cup Air(guna tin Campbells).
  8. Sedia 2 tbsp - Butter /minyak.
  9. Sedia 1 - cup Susu fresh.
  10. Sedia - Mix herbs (optional).
  11. Sedia 2 ulas - bawang putih (cincang).
  12. Sedia - Bahan sampingan.
  13. Sedia 6 keping - Roti gardiner (potong kecik-kecik).
  14. Sedia - Garlic butter.

7 Cara Memasak Creamy Mushroom Potato soup

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Creamy Mushroom Potato soup pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Antara bahan-bahan utama nya...
  2. Potong bawang, cendawan, kentang. Saya suka potong macam nie,suami suka cendawan yang agak besar potongan dia jadi ikutlah mana kesukaan korang..
  3. Cairkan butter atau minyak dalam kuali lalu tumiskan bawang putih dan bawang holland sehingga keperangan. Kemudian masukan kentang, sehingga keperangan dan tambah kan sedikit air. Resepi ini saya tidak mengisar pun bahan yang siap ditumis. Sebab lagi suka rasa tekstur kentang..
  4. Setelah itu masukan pulak cendawan dan tambahkan air. Masak sehingga mendidih seketika..
  5. Setelah agak kering masukan Campbells dan tambah kan air dan susu. Gaulkan sebati, kemudian masukan garam lada hitam,secukup rasa, mix herbs. Masak sehingga mendidih dengan api berlahan..
  6. Setelah itu ambil roti lalu oleskan dengan butter dan potong lah ikut kesukaan memasing. Dan bakar dalam air firyer selama 15minit dengan suhu 200 atau ikut kesuaian af memasing..
  7. Dan siap.. Siap sedia untuk di nikmati.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Creamy Mushroom Potato soup ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!