Home

Resepi Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Masala chai (/tʃaɪ/; lit. 'mixed-spice tea') is a tea beverage made by boiling black tea in milk and water with a mixture of aromatic herbs and spices. masala/. A video capturing an Indian Chai Wallah make authentic Masala Chai in a small village in Rajasthan, India. Masala chai is made in so many flavors all to suit one's liking.

Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 - resepipouler.com Masala chai (Hindi (मसाला चाय [masālā chāy], "spiced tea") is a milky black tea beverage, sweetened and spiced deriving from India. By itself, the term chai is merely the generic word for tea in much of the world, but for many English speakers outside those regions. Masala Chai is a drink with a black tea base, usually mixed with milk, sugar and Indian spices.

13 Bahan - Bahan Resepi Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 7 - std serbuk teh hitam /6 uncang teh.
  2. Sedia 2 cm - halia.
  3. Sedia 5 cm - kayu manis*.
  4. Sedia 3 - butir buah pelaga*.
  5. Sedia 5 - butir lada hitam*.
  6. Sedia 2 - butir bunga lawang*.
  7. Sedia 3 - butir bunga cengkih*.
  8. Sedia - Serbuk buah pala.
  9. Sedia 250 ml - susu segar/susu cair.
  10. Sedia 250 ml - air.
  11. Sedia - Madu /gula secukupnya.
  12. Sedia - Beberapa helai saffron/susu pekat (optional).
  13. Sedia - b.

Usually cardamom, cinnamon and cloves are used in Masala chai, which taked on a lovely color when. Masala chai recipe with step by step photos. Masala Chai is an Indian spiced tea made with whole spices and milk. Tea along with Filter coffee is a preferred drink for many people.

4 Cara Penyediaan Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Antara bahan-bahannya.. saffron dan gula tu optional nak manis boleh je tambah gula atau susu pekat tapi baik kurangkan manis dalam minuman, lebihkan manis dalam senyuman😁.
  2. Panaskan periuk, masukan bahan yang bertanda (*). Kacau selama 2minit kemudian masukan air dan halia. Setelah air mendidih masukan pulak serbuk teh, serbuk buah pala. Kacau lagi sehingga agak pekat..
  3. Api sederhana, dan bila dah agak pekat, masukan susu segar,saffron dan dan kacau selalu sehingga mendidih lebih kurang 5minit. Dan padamkan api. Tapis dan masukan madu secukupnya..
  4. Chai masala is done 😋. Siap sedia untuk di nikmati.. Nak minum sejuk? Boleh je tambahkan ais ketul. Selamat mencuba😉.

This masala chai recipe is the perfect balance of spicy and sweet. Chai is black tea brewed with spices and milk. A cup of chai gives a wonderful sense of warmth and Hello Manjula, your recipe for Masala Chai is very handy to have and practical for when I don't have. Masala Chai, let's celebrate a festival of spices together. The brand new tea entering the Classics range by SPECIAL.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Masala chai #Maratonraya #Minuman #Minggu2 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!