Home

Resepi Ais Krim Goreng Roti Sedap 2 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ais Krim Goreng Roti di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ais Krim Goreng Roti yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ais Krim Goreng Roti - resepipouler.com

2 Bahan - Bahan Resepi Ais Krim Goreng Roti

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ais Krim Goreng Roti ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 2 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 keping - roti gardenia.
  2. Sedia 1 - bekas aiskrim.

6 Cara Penyediaan Ais Krim Goreng Roti

Dah ada 2 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ais Krim Goreng Roti pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan seperti di dalam gambar dibawah..
  2. Letak sekeping roti. Tekan bahagian tengah roti (seperti didalam gambar). Letakkan 1 sudu aiskrim di atas roti..
  3. Tutup dengan 1 keping roti yang lain.. Ambil 1 cawan plastik dan tekap di atas roti tersebut. Keluarkan bahagian kulit roti..
  4. Beginilah hasil roti yang telah ditekap. Tips: pastikan roti tersebut ditekap dengan kuat agar aiskrim tidak keluar dari roti..
  5. Goreng didalam minyak yang betul-betul panas. (letak beberapa saat sahaja dalam minyak tu, jangan lama-lama. Nanti aiskrim cair).
  6. Siap untuk dimakan. Senang kan..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ais Krim Goreng Roti ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!