Home

Resepi Kek lapis aiskrim vanilla coklat Cepat 10 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek lapis aiskrim vanilla coklat di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek lapis aiskrim vanilla coklat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Aiskrim Vanilla Coklat ini telahpun menjadi trending di media sosial kerana rasanya seakan - akan sama dengan rasa aiskrim Magnum! Ianya pasti akan dapat menarik minat sesiapa yang merasainya. Resepi ini telah dikongsikan oleh Rohaya Zulkarnin Aya dan pastinya mendapat banyak.

Kek lapis aiskrim vanilla coklat - resepipouler.com According to Wikipedia, kek lapis which is also known as spekkoek and lapis legit is layered cake developed during colonial times in the Dutch East Why am I baking kek lapis for Chinese New Year? In Indonesia, lapis legit literally means delicious layers. A good kek lapis has to be made of many.

15 Ingredients of Resepi Kek lapis aiskrim vanilla coklat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek lapis aiskrim vanilla coklat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 500 gm - butter.
  2. Sedia 1 - cwn gula castor.
  3. Sedia 1 - sb ovelet.
  4. Sedia 10 - bj telur A.
  5. Sedia 1 - cwn horlick.
  6. Sedia 2 - cwn tepung gandum.
  7. Sedia 1 - sb esen vanilla.
  8. Sedia 1 - cwn susu pekat.
  9. Sedia 100 gm - aiskrim vanila.
  10. Sedia 1 - sb Pewarna pink.
  11. Sedia 1 - sb emulco coklat /pewarna hitam.
  12. Sedia - Bahan Cream cheese: 500gm Cream cheese 120gm gula kastor.
  13. Sedia 2 - bj telur.
  14. Sedia 4 - sb air.
  15. Sedia 4 - sb tepung gandum.

Cake Lapis is suitable for all ! Kek jenis ini mempunyai dua rasa rasa coklat dan rasa yang keju, tetapi kita akan bercakap tentang rasa keju dan Resepi kek lapis keju sedap coklat ini sudah kita dicipta lebih awal tentunya dijamin sedap. Saya benar-benar rasa baik atau sama ada kek itu adalah. Selamat mencuba dan jangan lupa subscribe untuk mengetahui resepi selanjutnya😊.

10 Cara Penyediaan Kek lapis aiskrim vanilla coklat

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek lapis aiskrim vanilla coklat pula. Simple saja cuma 10 langkah.

  1. Mix butter+ gula =gebu.
  2. Masukkan telur 1/1= mix hingga sebati.
  3. Then masukkan esen vanilla + susu pekat.
  4. Lastly, masukkan tepung dan Horlicks sedikit demi sedikit.
  5. Bahagikan kepada 2 adunan: 1. coklat- masukkan emulco coklat dan pewarna hitam..
  6. 2. Pink(aiskrim) - masukkan aiskrim vanilla dan pewarna pink.gail sebati.aiskrim tu jangan terlalu keras dan jgn terlalu cair agak2 lembut je.ketepikan dulu..
  7. Untuk Cream cheese mixkan semua bahan hingga gebu kecuali telur.bila cheese dah kembang baru masukkan telur.ketepikan..
  8. Utk melapis panaskan oven 160c 10 min.jgn lupa griskan loyang dgn butter dan alaskan dgn baling paper.loyang 8*8.
  9. Layer pertama coklat.ambil secawan adunan kemudian ratakan.bakar api atas bawah utk layer pertama shj.bkr dlm 7 minit.ikut PD oven masing-masing ye.utk layer ke 2 dan seterusnya guna api atas shj ye..
  10. Habiskan bakar utk coklat then bkr adunan pink pula sampai habis.lastly bakar utk cheese.ulangi proses yang sama sampai habis..

I am not one of those people who can memorise recipes, especially cake recipes. Tempahan kek lapis sempena hari raya aidilfitri sudah dibuka!! Blog kek lapis sedap dibina untuk tujuan penjualan kek lapis secara online (dalam talian). Kepingan biskut pilihan: Oreo/Digestive/Marie (dihancur kasar). Keluarkan kek aiskrim anda dari loyang dan nikmatinya sebagai pencuci mulut atau sebagai kek hari jadi bagi meraikan Hari Jadi tersayang!

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek lapis aiskrim vanilla coklat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!