Home

Cara Membuat Nasi Lemak BEETROOT Mudah 21 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi Lemak BEETROOT di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Lemak BEETROOT yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Nasi lemak is an all time favourite dish at almost anytime of the day, a fragrant rice dish cooked in coconut milk and pandan leaves. Nasi lemak is usually a humble dish found almost everywhere in decent quality, but it is difficult to find a stall that serves nasi lemak that can stand out from its competition and Lawa Bintang is one of those. Nasi Lemak is a Malayasian dish comprised of fragrant rice cooked in coconut milk served with fried anchovies, roasted peanuts, sliced cucumber, hard-boiled eggs, an addictive spicy sambal and.

Nasi Lemak BEETROOT - resepipouler.com Order your food or groceries from Sengkang Nasi Lemak Delivery to your home or office Check full menu and items Safe & easy payment options. "Aduhai, susah juga nak masak nasi lemak ni rupanya. Macam mana cara buat nasi lemak nak bagi jadi elok aja kejadiannya ya?". Mat Salleh ni suka gila Nasi Lemak!

21 Bahan - Bahan Resepi Nasi Lemak BEETROOT

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Lemak BEETROOT ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 21 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 500 gm - Beras.
  2. Sedia 200 ml - Santan KARA.
  3. Sedia 200 gm - Buah Beet.
  4. Sedia 600 ml - Air (Sesuai dengan jenis Beras).
  5. Sedia 2 Ulas - Bawang Merah dihiris nipis.
  6. Sedia 1 Ulas - Bawang Putih dihiris nipis.
  7. Sedia 20 gm - Halia dihiris nipis.
  8. Sedia 3 helai - Daun Pandan diikat.
  9. Sedia 2 batang - serai dititik.
  10. Sedia 1 - sudu besar minyak canola.
  11. Sedia 2 - Sudu kecil Garam.
  12. Sedia 1 - Sudu kecil Gula pasir.
  13. Sedia - 👉 Pelengkap.
  14. Sedia - Sambal Nasi Lemak.
  15. Sedia - Sosej goreng.
  16. Sedia - Telur rebus.
  17. Sedia - Ikan bilis goreng.
  18. Sedia - Kacang tanah goreng.
  19. Sedia - Timun.
  20. Sedia - Salad.
  21. Sedia - Tomato.

Dia claim inilah Nasi Lemak paling sedap dia pernah rasa! Kalau korang suka dan nak teng.ok lagi banyak, jangan lupa like. Find Malaysia Food Nasi Lemak stock images in HD and millions of other royalty-free stock photos, illustrations and vectors in the Shutterstock collection. Nasi lemak adalah jenis makanan khas suku Melayu yang lazim ditemukan di Malaysia di mana hidangan ini dianggap sebagai salah satu hidangan nasionalnya, dan Indonesia (khususnya di Riau dan Kepulauan Riau).

5 Step by Step Nasi Lemak BEETROOT

Dah ada 21 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Lemak BEETROOT pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Sediakan semua bahan.
  2. Kupas,dan potong Beetroot kemudian masukkan kedalam blender, tuangkan air blender hingga halus, kemudian tapis,ketepikan..
  3. Masukkan kedalam Periuk Nasi,Beras yang telah di basuh, Halia, bawang merah, bawang putih, daun pandan,serai, minyak canola, garam, dan gula pasir, tuangkan santan, dan Juice Beetroot,Kacau sebati. Masak nasi seperti biasa.setelah masak Kacau Nasi dengan Garpu, Hidangkan Nasi Lemak BEETROOT dengan Sambal Nasi Lemak, telur rebus, sosej goreng,ikan bilis goreng, Kacang tanah Goreng,dan hirisan timun..
  4. Nasi Lemak BEETROOT ready to serve. Enjoy.... yummy 🤤🤤🤤.
  5. Selamat mencuba dan semoga bermanfaat 😘😘😘.

Hidangan ini pun dapat ditemukan di Singapura dan Brunei. Head to Nasi Lemak Cinta Sayang. This restaurant serves rice and you can choose different dishes to eat with your rice. There dishes include ayam masak merah (chicken in red gravy, a bit spicy). Katanya, dia memilih nasi lemak sebagai menu utama dengan pelbagai variasi lauk tambahan bagi membolehkan pelbagai Rismayanti menunjukkan nasi lemak yang menjadi tumpuan pelanggannya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Lemak BEETROOT ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!