Home

Resepi 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 Mudah 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 - resepipouler.com

4 Bahan - Bahan Resepi 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - biji buah tembikai (potong kecil-kecil).
  2. Sedia 2 cawan - ais @ 250ml air dari peti ais.
  3. Sedia 5 - sudu besar susu pekat.
  4. Sedia 1/2 cawan - susu cair/sejat.

5 Cara - Cara 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Potong kecil-kecil buah tembikai supaya senang nak kisar.
  2. Masukkan ais, susu sejat SAJI, susu pekat SAJI,dan sedikit air & kisar hingga hancur ais.
  3. Kemudian masukkan buah tembikai kisar sekejap je supaya buah tidak terlalu hancur (bila minum ada gigitan buah🤗).
  4. Dah siap tuangkan ke dalam jug atau gelas.
  5. Sedia untuk di minum p/s: kalau nak buat banyak boleh gandakan sukatan ☺️.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 🍹Tembikai Susu (guna pengisar jer)😉 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!