Home

Cara Memasak ❤Apam Beras❤ Cepat 8 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi ❤Apam Beras❤ di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan ❤Apam Beras❤ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

❤Apam Beras❤ - resepipouler.com

11 Ingredients of Resepi ❤Apam Beras❤

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat ❤Apam Beras❤ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - ♡Bahan♡.
  2. Sedia 2 cawan - nasi.
  3. Sedia 2 cawan - tepung beras.
  4. Sedia 2 cawan - tepung gandum.
  5. Sedia 1 1/4 cawan - gula pasir (bole kurangkan klu xnk manis).
  6. Sedia 2 1/2 cawan - air.
  7. Sedia 1 - s/k mauripan.
  8. Sedia - pewarna ikut suke.
  9. Sedia - Bahan pelengkap (gaul sebati & kukus sekejap).
  10. Sedia - kelapa parut (putih je).
  11. Sedia sedikit - garam.

8 Step by Step ❤Apam Beras❤

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat ❤Apam Beras❤ pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. ♡Cara♡ -blenderkan nasi ngan air hingga nasi hancur.... Kemudian masukkan gula pasir kedalam blender tadi... blender lg hingga sebati....
  2. Dalam bekas lain masukkan tepung beras, tepung gandum juga mauripan... gaul sebati.. Perapkan selama 3 jam... (adunan akan naik sedikit nnt).
  3. Bahagikan adunan kepada beberapa bahagian untuk diwarnakan... Panaskan kukusan... sapukan acuan ngan sedikit minyak....
  4. Tuangkan adunan secara berselang seli dalam acuan... untuk bagi ia nampak cantik..kita sengetkan acuan ms nk bubuh adunan tu ye... jgn risau warna xkn bercampur sebab adunan pekat....
  5. Kemudian bole la dikukus selama 15 minit... Siap.. bole la dihidangkan bersama kelapa parut.
  6. .
  7. .
  8. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi ❤Apam Beras❤ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!