Home

Cara Memasak Kuih Kasturi Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kuih Kasturi di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kuih Kasturi yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Kuih Kasturi - resepipouler.com

11 Bahan - Bahan Resepi Kuih Kasturi

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kuih Kasturi ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - kacang hijau(rebus sampai empuk).
  2. Sedia 1/2 cawan - kelapa parut.
  3. Sedia 1/2 cawan - gula pasir.
  4. Sedia 1 - sdk garam.
  5. Sedia - Untuk tepung menggoreng.
  6. Sedia 1 cawan - tepung gandum.
  7. Sedia 1/2 cawan - tepung beras.
  8. Sedia 1 - sdk garam.
  9. Sedia 1 - sdb air kapur.
  10. Sedia 1 - sdk serbuk kunyit.
  11. Sedia 1 cawan - air.

2 Instructions Kuih Kasturi

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kuih Kasturi pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Kacau2 hingga agak lembut dan gaul2 sampai kering masukkan 1 cawan tepung gandum hingga likat adunan ya...sejukkan dan bentuk kan bulat2 ikut suka.
  2. Bancuh agak2 pekat dan gaul sebati semua bhn adunan tepung. Panas kan minyak celup kan kasturi yg dileperkan tu dlm adunan tepung utk menggoreng nmpk kekuningan angkat. Siap. Selamat Mencuba 😉.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kuih Kasturi ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!