Home

Cara Membuat Tempe Rangup Goreng Sedap 7 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Tempe Rangup Goreng di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Tempe Rangup Goreng yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Tempe Rangup Goreng - resepipouler.com

7 Bahan - Bahan Resepi Tempe Rangup Goreng

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Tempe Rangup Goreng ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 - bungkus tempe.
  2. Sedia 2 tsp - Tepung beras.
  3. Sedia 1 - Garam.
  4. Sedia 1 - Serbuk kunyit.
  5. Sedia 1 tsp - serbuk secukup rasa.
  6. Sedia 1 tsp - Lada hitam (optional).
  7. Sedia - Minyak untuk mengoreng secukupnya.

3 Cara Penyediaan Tempe Rangup Goreng

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Tempe Rangup Goreng pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Hiriskan tempe. Lalu gaulkan dengan kunyit garam, serbuk secukup rasa dan tepung beras. Dan panaskan minyak.
  2. Bila minyak dah panas masukan lah tempe tadi kedalam kuali ya. Dah tunggu lah sampai tempe agak kekuningan dan dan masak sekata lalu Angkat.. Jangan pulak ada yang lupa terbalik2 kan tempe nie kang masak sebelah bagian je🀭. Tapi kalau minyak banyak tempe tu tengelam jadi xperlu di bolak balik seperti hatiku yang cinta pada mu xberbolak balik hanya kau yang satu🎢🎢. 🀣🀣 Maaf ummi mula berapu mood rindukan suami is on gitu πŸ˜…πŸ€­..
  3. Dan Angkat lah tempe tadi. Siap sedia untuk di nikmati.. Makan gitu saja dah ummp tambah pulak sambal kicap.. Ya Allah mertua lalu kat sebelah pun tak perasaan gitu πŸ˜‚. Tapi makan dengan nasi panas bersama dengan sambal ayam penyet pun mantap nie apa pun cara menikmati tempe goreng nie rasa dia tak pernah mengecewakan. Tempe tetap dengan rasa dan texture dia yang unik dan tersendiri 😚😚 I love u lah tempe 😘.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Tempe Rangup Goreng ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!