Home

Resepi Sosej Herba Bersisik Crispy Mudah 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sosej Herba Bersisik Crispy di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sosej Herba Bersisik Crispy yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Sosej Herba Bersisik Crispy - resepipouler.com

4 Bahan - Bahan Resepi Sosej Herba Bersisik Crispy

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sosej Herba Bersisik Crispy ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6 batang - sosej.
  2. Sedia 1 - sudu besar unsalted butter.
  3. Sedia 1 - sudu besar mix herb.
  4. Sedia 1 - sudu kecil serbuk bawang putih.

5 Cara Membuat Sosej Herba Bersisik Crispy

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sosej Herba Bersisik Crispy pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Campurkan semua bahan kecuali sosej. Ketepikan..
  2. Kelar sosej secara menyerong macam kita tajamkan pensel guna pisau lipat time kecik-kecik dulu. Tapi awas! Jangan putus!.
  3. Oles dengan campuran butter berherba tadi. Bakar dengan air fryer atau atas pan biasa pun boleh. Air fryer suhu 90°c selama 10 minit..
  4. Lepas 10 minit, balikkan sosej dan oleskan butter pada bahagian bawahnya pula. Sambung bakar lagi selama 15 minit dengan suhu 110°c..
  5. Dah siap boleh terus ngap bila dah suam-suam panas tu. Sedap, juicy di dalam, dan crispy diluar 😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sosej Herba Bersisik Crispy ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!