Home

Cara Membuat BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR Sedap 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bakwan atau bala-bala. adalah makanan sejuta umat. siapa yang gak suka bakwan sayur? apalagi bakwanya renyah dan enak. ini saya bagikan cara membuat. #Resepi #JemputJemputSayur #BelajarMasak #Tutorial #CaraMasak #Recipe Lets try Resepi Jemput-Jemput Sayur Yang Sesangat RanguPP. Bakwan sayur merupakan salah satu jenis gorengan sederhana yang paling banyak peminatnya. Rasanya yang gurih dan renyah khas gorengan memang membuat makanan tradisional ini banyak dicari.

BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR - resepipouler.com Bakwan umumnya merujuk kepada kudapan gorengan sayur-sayuran yang biasa dijual oleh pedagang keliling. Lihat juga resep Bakwan sayur enak lainnya. Nah, bakwan sayur enak dengan cocolan kecap manis pedas adalah jawabannya.

14 Bahan - Bahan Resepi BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - tepung gandum.
  2. Sedia 1 - sudu besar tepung goreng ayam bestari.
  3. Sedia 1 - sudu besar tepung beras.
  4. Sedia 3 - sudu ikan bilis,resepi salina guna udang,ni je ada kat dapur.
  5. Sedia 1 - biji telur.
  6. Sedia 1 sudu teh - garam.
  7. Sedia 1 sudu teh - serbuk kunyit.
  8. Sedia 1/2 cawan - taugeh.
  9. Sedia 1/2 cawan - kobis hiris halus.
  10. Sedia 1/2 cawan - lobak merah sagat halus atau ikut suka kasar.
  11. Sedia 4 - pokok kucai,wie guna daun bawang sebb tak suka kucai😁.
  12. Sedia 1 - biji bawang besar potong dadu ikut wie lah 😁.
  13. Sedia 1 cawan - air sejuk.
  14. Sedia - minyak secukupnya untuk goreng.

Resep Bakwan Sayur, Kudapan Sore Kesukaan Keluarga. Simpan ke bagian favorit Tersimpan di bagian favorit. Salah satu yang populer yaitu bakwan sayur. Kudapan yang nikmat dimakan dengan dicocol sambal ataupun cabai ini juga memiliki nama berbeda di setiap Banyak sekali jenis sayur yang dapat kamu kreasikan menjadi bakwan sayur.

2 Cara Penyediaan BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Gaul semua bahan kering sebati,masukkan air sejuk.(masa ni kena slowly letak supaya senang nak adjust air supaya tak terlebih atau terkurang air.bahan wie banyak sebab bg mak sekali..
  2. Bila tepung dah sebati masukkan sayur2 keras dan diikuti dgn sayur taugeh dan daun [email protected], gaul sebati dan rehatkan 30mi n.akhir sekali panaskan minyak, goreng sehingga masak dan golden brown.Bakwan ni rasanya agak crunchy,kalau tak crunchy x nama bakwan 😅😁,hati2 goreng jgn sampai liat pula,selamat mencuba kawan2 😍.

Misalnya wortel, tauge, kol, labu siam, bayam dan banyak lainnya. Apalagi saat puasa seperti ini, bakwan sayur akan memberikan sensasi kelezatan terbaiknya. Sayangnya, penggunaan minyak yang berlebih cukup berisiko bagi Simak yuk rekomendasi resep bakwan sayur yang sehat dan cara membuatnya yang gampang banget, dijamin lebih enak. Bakwan sering dijadikan camilan atau teman makan nasi. Rasa gurih dan renyahnya disukai semua orang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi BAKWAN SAYUR @JEMPUT SAYUR ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!