Home

Resepi Masak Lemak Labu Enak 6 Bahan

Aneka Resepi Masakan Populer, Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Masak Lemak Labu di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Masak Lemak Labu yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Masak Lemak Labu - resepipouler.com

6 Ingredients of Resepi Masak Lemak Labu

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Masak Lemak Labu ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - sebelah kecil buah labu.
  2. Sedia 1 helai - daun kunyit.
  3. Sedia 1 cawan - Air.
  4. Sedia 1 cawan - santan cair.
  5. Sedia 1/2 cawan - pati santan.
  6. Sedia - garam.

5 Cara Membuat Masak Lemak Labu

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Masak Lemak Labu pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bahan² nya.
  2. Potong kuib dan bersihkan labu.. Masukkan dlm periuk.. Bbuh air dan santan cair...
  3. Masakan smpi kuahmengeleggak dan labu empuk Dan masukkan pati santan dan daun kunyit..siat² kan daun kunyit tu ya.. Biar aroma daun kunyit sebati dgn kuah..
  4. Bbuh garam dan sesuaikan rasa..Bila kuah dah masak Dan labu dah elok empuk.. ttup api....
  5. Lauk ne sedap dimakan gu dgn ikan masin atau sambal gesek... Kat kg sy, ne ada lah salah satu lauk yg mesti ada di jika ada keramaian atau kenduri kendara.. Bahan pun tak byk..😊.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Masak Lemak Labu ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!